Impulsköp

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Impulsköp

Post by Zoidar »

Gjorde en beställning på en filt för 1000kr. Ganska snabbt insåg jag att jag ångrat mig. Beställningen går inte annulera och kundtjänsten har 1-2 dagars svarstid. Chat eller nummer finns inte heller. Det står att de tar emot returer, sen massor av paragrafer.

Jag har inte riktigt fattat att jag gör impulsköp. Nu när jag tänker tillbaka gör jag det om och om igen, köper onödiga saker jag inte behöver. Känner mig lurad, för tycker man ska kunna avboka order. Sen är jag ledsen för jag köper saker på impuls. Om jag nu tar lärdom av detta kan ju dagens misstag bli en viktig läxa. Jag hoppas det iaf.

Filten kommer jag garanterat få på posten och returnera kommer jag nog inte ens ge mig in på, kan ju sluta med att jag varken har filt eller fått tillbaka pengar. :x

Kanske jag också skulle ha en god man?

Edit: Hittade ett nummer till företaget på deras facebooksida. Det låg i USA. Jag ringde dit och lyckades avbeställa ordern (skam den som ger sig). Nu ska pengarna betalas tillbaka inom 5 dagar. Känns mycket bra! Bara hoppas de kommer in också. :geek:

Jaha, då gick denna kväll på detta ärende. :lol:

https://youtu.be/Jfb4YYXsUy0
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Impulsköp

Post by Hercules723 »

Skönt att det löste sig. Vi är många här på Viska som egentligen behöver god man. Ska lägga över 2k direkt till Avanzakontot vid nästa utbetalning. Sedan blir det att hålla en STRIKT budget på mat. Funkar det inte efter nästa "löning" den 18 Juni då gör jag som Richard. :(
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Impulsköp

Post by Krokus »

Zoidar,
Skönt att det löste sig! :)

Ibland funderar jag på om Klarna har någon köpstoppsfunktion? Ska kika i deras app. Fast jag köper inte särskilt mycket "onödigt", det senaste som jag köpte av kategorin "onödigt" var en ny säng till hunden.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35995
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Impulsköp

Post by Geta »

Mitt värsta impulsköp var en bil. Det var en mardröm. Var psykotisk.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Impulsköp

Post by Hercules723 »

Det förstår jag Geta. Det är ingen billig "pryl" :D
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Impulsköp

Post by Zoidar »

Tack, jo fast nu oroas jag över att pengarna inte kommer tillbaka. :D
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Impulsköp

Post by amandara »

Man kan spärra sig hos Klarna. Då ksn man inte nyttja deras betalningstjänster.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Impulsköp

Post by Krokus »

Amandara,

Ja ok! Fast Klarna är så stort, finns i många nätbutiker. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, i och med att det mesta jag köper är nödvändigt, t ex hundmat och medicin. Den hundmat som jag köper finns hos veterinären, men är dyrare där än på nätet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Impulsköp

Post by amandara »

Jo det kan ju vara bökigt. Jag har spärrat mig på klarna. Annars hade jag haft en massa lån där. Men jag handlar på ellos istället. Jag handlar hundmat hos veterinären så där behöver jag inte klarna. Allt jag behöver handla utöver mar och sånt finns på ellos typ.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Impulsköp

Post by amandara »

På apotea och snusbolaget betalar jag med kortet.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Impulsköp

Post by Krokus »

Tack! :thumbup:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Impulsköp

Post by Hercules723 »

Jag köper mina shampoo på Apotea. En bra nätbutik!
Post Reply