Impulsköp

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Impulsköp

Post by Klankedinken »

En gång köpte jag en biljett till en festival så jag inte hade råd med hyran.. Köpte dator i samma läge också.. Där var jag på väg att hamna i skuld men jag hade en styvfar som betalade på datorn..
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8074
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Impulsköp

Post by wasp »

1993 då jag köpte en Amiga 1200 och en ny 14" TV. Brände nästan 8.000:- på en lördag. Av misstagen blir man inte rik, men vis!
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1574
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Impulsköp

Post by SpaceCorp »

Jag köpte warranter för 400 000 kr. Som tappade 300 000 kr i värde på en dag.
Jag var psykotisk då jag köpte dom.
Nu skrattar jag bara åt det, men jag saknar dom pengarna ibland.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Impulsköp

Post by Geta »

Jag anmälde mig till en konstkurs på Gerlesborgsskolan i Bohuslän
som jag aldrig började. Förlorade 5000 kr.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22931
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Impulsköp

Post by Zoidar »

Jag påbörjade en taxiutbildning. Under utbildningen insåg jag att jag inte ville köra taxi. Avbröt utbildningen och 3000kr i sjön.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Impulsköp

Post by Cosmos »

Jag är en typisk impulsköpare. Har köpt bilar på impuls, datorer på impuls, stereo på impuls och naturligtvis gitarrer på impuls. Är hopplös och lär mig aldrig. Det är tur (kanske) att jag får in extra cash för mina uppdrag och inte bara pensionen. Kan inte ens skylla på att jag är psykotisk när jag shoppar loss.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Impulsköp

Post by Klankedinken »

jag köpte chips idag!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36470
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Impulsköp

Post by memphis »

Impulsköpte några klädesplagg hos Sellpy i natt. Men summan blev bara 165kr så det gör inte så mycket.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Impulsköp

Post by Klankedinken »

Cosmos wrote: 11 Aug 2021, 20:47 Jag är en typisk impulsköpare. Har köpt bilar på impuls, datorer på impuls, stereo på impuls och naturligtvis gitarrer på impuls. Är hopplös och lär mig aldrig. Det är tur (kanske) att jag får in extra cash för mina uppdrag och inte bara pensionen. Kan inte ens skylla på att jag är psykotisk när jag shoppar loss.
Jag är lite knepig.. T.ex. har jag varit ner på stan på musikaffären.. Jag kommer in och frågar om jag får testa en, efter någon minuts jammande så undrar dom om jag vill köpa den men då går jag..

samma sak med allt, det är ungefär "Det där skulle jag vilja ha" men sen så väljer jag bort det oavsett vad det är..
Men sen har man sina fantasier, jag har aldrig haft mycket pengar och den ända "outletten" jag har för slöseri är utemat, blev 1800 denna månad men allt annat är jag ganska försiktig med, trots att psykiatrin tror jag har ADHD..

Vad tror du om det? Jag är liksom det omvända när det gäller nya saker?!
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Impulsköp

Post by zoegas »

SpaceCorp wrote: 05 Aug 2021, 18:35 Jag köpte warranter för 400 000 kr. Som tappade 300 000 kr i värde på en dag.
Jag var psykotisk då jag köpte dom.
Nu skrattar jag bara åt det, men jag saknar dom pengarna ibland.
Det är en jävla massa pengar du :o :o
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1574
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Impulsköp

Post by SpaceCorp »

Ja fast när man har pengarna tycker man det inte är så mycket utan man vill bara ha mer.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Impulsköp

Post by Fantasio »

Jag köpte tre CD:ar igår kväll. Det var inte på fyllan. Jag beställer från G*nza, men två av tre beställda skivor fanns inte i lager. Det var ett impulsköp.
Post Reply