Impulsköp

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Impulsköp

Post by Klankedinken »

När jag står i kö måste jag distrahera mig från tjejerna i kassan... Tyvärr är det oftast kondomer och rakblad i kassan.. Bara att välja :(
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Impulsköp

Post by Cosmos »

Har lovat mig själv att inte impulshandla den här månaden. Måste spara för att ha råd med restskatten på 4.000 kr. Taskigt att aldrig ha tillräckligt med pengar. Så trött på det. Har betalt 4 papp till hemtjänsten nu men 3 återstår. Har detta på avbetalning. Vad ska man göra när man knappt har näsan över vattenytan?
Egentligen är allt bara på låtsas.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Impulsköp

Post by Klankedinken »

Cosmos wrote: 23 Sep 2021, 14:45 Har lovat mig själv att inte impulshandla den här månaden. Måste spara för att ha råd med restskatten på 4.000 kr. Taskigt att aldrig ha tillräckligt med pengar. Så trött på det. Har betalt 4 papp till hemtjänsten nu men 3 återstår. Har detta på avbetalning. Vad ska man göra när man knappt har näsan över vattenytan?
Inte bli skyldig i första hand?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35500
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Impulsköp

Post by memphis »

Jag har inte imulsköpt nåt på ett bra tag nu. Visserligen kan jag inte shoppa så länge jag bor hos mamma, men jag hoppas att trenden håller i sig när jag kommer hem sen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Impulsköp

Post by Cosmos »

Hercules723 wrote: 11 Jun 2021, 15:42 Jag köper mina shampoo på Apotea. En bra nätbutik!
Apotea är bra, de har ett enormt utbud. Problemet är att jag inte längre litar på hur inloggningen sker, d v s när man använder Mobilt bank-ID för att komma in till min medicinlista. En gång när jag loggade in hamnade jag på en företagssida, Skaffade då ett nytt mobilt banka ID och spärrade det andra. Så jag vågar inte handla hos dem längre utan använder Apotek Hjärtat istället.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Impulsköp

Post by Richard »

Jag väntar med att köpa nått nu. Köpte ju en Raspberry Pi o ett tangentbord på kredit, tror det var 1 300 eller 1 700 o det vill jag betala först innan jag köper nya saker. Jag vill ha en Raspberry till, men det får vänta, annars är det inget särskilt jag vill ha. Sätter in de pengar som blir över till Bitcoin.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Impulsköp

Post by Cosmos »

vad är en Raspberry?
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Impulsköp

Post by Krokus »

En liten dator, tror jag.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Impulsköp

Post by Cosmos »

Klankedinken wrote: 25 Sep 2021, 12:42
Cosmos wrote: 23 Sep 2021, 14:45 Har lovat mig själv att inte impulshandla den här månaden. Måste spara för att ha råd med restskatten på 4.000 kr. Taskigt att aldrig ha tillräckligt med pengar. Så trött på det. Har betalt 4 papp till hemtjänsten nu men 3 återstår. Har detta på avbetalning. Vad ska man göra när man knappt har näsan över vattenytan?
Inte bli skyldig i första hand?
Väx upp!
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Impulsköp

Post by Cosmos »

Nu är allt inbetalt! Jag kan i lugn och ro fira jul. Och tindra med ögonen!
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Impulsköp

Post by Krokus »

Skönt! 😃🥳
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Impulsköp

Post by Cosmos »

Geta wrote: 11 Jun 2021, 09:57 Mitt värsta impulsköp var en bil. Det var en mardröm. Var psykotisk.
Har faktiskt också impulsköpt en bil men jag kan inte skylla på att jag var psykotisk, hade bara dåligt omdöme. Det var en billig bil som höll i tre månader idiotiskt att köpa en sådan skrothög, Jag kunde inte betala in hela hyran heller utan hyresvärden ringde och hotade mig med vräkning. Men som om en ängel hade kommit in genom fönstret fick jag ett skadestånd från LöF för dålig vård när jag bröt en fot. Pust, det var svettigt.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply