Impulsköp

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Impulsköp

Post by Cosmos »

Jag köper nästan allt på Apotea. Deo, duschcreme, shampoo, TREO, nässpray, tandkräm, vitaminer och så mina mediciner. Varorna kommer dagen efter direkt till dörren.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Impulsköp

Post by Richard »

Jag impulsköper allt så fort jag har pengar!

Senaste månaden har jag sparat ca 3 700 kr, men inte sätter jag in dom på banken, man ska leva rullan för pengar, så jag köpte en massa metaller (inklusive en flinga rodium (värdens dyraste metall)). Så såg jag på Jula att dom hade mini-gasflaskor o det måste man ju ha! Så jag köpte en flaska argon, en flaska syre o ventiler till dom. Men så passa inte ventilen på syrgasflaskan, så den fick jag åka tillbaka med o beställa en som passar på nätet istället. Nu funkar det.

Innan jag fick god man så köpte jag saker ändå, men på kredit o via lån...

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8177
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Impulsköp

Post by wasp »

Impulsköpte en smart watch Marea b 59002 förra fredagen. Jo! Lyckades koppla upp den till min telefon efter en stunds knåpande, har redan tröttnat på den! Ett impulsköp för första gången på 4 år.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13200
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Impulsköp

Post by amandara »

Jag tycker det är kul med smart watch. Men jag sätter inte alltid på den när jag promenerar då jag ofta går samma rundor. Men är intresserad av kilometertiden. Vill se att det är hyfsade tider. Kollar oxå puls och datum.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23252
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Impulsköp

Post by Zoidar »

Idag fick jag meddelande att pengarna är tillbakabetalda. Det tar några dagar innan det syns på kontot, stod det. 1129kr för en filt. Lite overkill! :lol:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6519
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Impulsköp

Post by Hercules723 »

Jag har gjort ett värre köp än det. En pryl för längesedan för 4K men jag gjorde som du ångrade mig och fick pengarna tillbaka. :D
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Impulsköp

Post by Geta »

Jag är nog värst här som impulsköpte en bil under psykos.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23252
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Impulsköp

Post by Zoidar »

Geta wrote: 17 Jun 2021, 10:42 Jag är nog värst här som impulsköpte en bil under psykos.
Jag har gjort något liknande, jag inte går in på nu. Gav en stor summa pengar nog inte långt från den summan du gav för bilen. Skäms över min oansvarighet. :oops: För stunden verkade det som ett bra beslut.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Impulsköp

Post by Fantasio »

Jag köper skivor ibland, CD. Googlar på olika band och deras skivor och beställer sedan från Gin*a. Men beställer inte för så mycket varje gång. Men många bäckar små gör en stor å.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13200
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Impulsköp

Post by amandara »

Jag köpte saltlakrits på apotea idag, med mindre socker och extra salt.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Impulsköp

Post by memphis »

Jag impulsköper väldigt ofta jag med. Särskilt på nätterna om jag har svårt att somna. Då ska jag bara " titta" lite och så slutar det med att jag lägger en beställning ( eller två). Är skyldig klarna 3600 kr och ellos 6600kr. Och det är inte de enda skulderna.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Impulsköp

Post by Nobel »

Har nog aldrig impulsköpt dyra grejer. Har alltid varit sparsam och försiktig med mina pengar. Min mor har dock alltid ställt upp som sponsor när jag haft trasslig ekonomi som sjuk. Ska förhoppningsvis få aktivitetsersättning snart. Då kommer jag ha pengar till att börja träna på gym. Lever precis på gränsen idag med en halv lön på 9000 + aktivitetsstöd, det räcker precis så att jag även kan betala av på mitt studielån... Hoppas verkligen på lite extra klirr i kassan så att jag får råd med några fritidsintressen
'cause the freak inside controls my mind
Post Reply