LCHF och lågkolhydratkost

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22933
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: LCHF och lågkolhydratkost

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 15 Feb 2023, 17:58 Ja jo, jag har förätit mig på vindruvor. Morötter är jag allergisk mot.
Äh! Det var bara ett skämt ändå. Svårt äta morötter när de runt omkring äter gott.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22933
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: LCHF och lågkolhydratkost

Post by Zoidar »

Detta har gått bra. Äter kring 200g kolhydrater per dag. I normala fall äter jag ca 400g kolhydrater per dag. Det är ju en halvering. Tycker det syns i spegeln, men på vågen har det inte hänt så mycket än. Tror dock om jag fortsätter att jag kommer gå ner 5kg, i bästa fall till sommaren. 8-)
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: LCHF och lågkolhydratkost

Post by Fantasio »

Fem kilo tror jag du kommer att kunna gå ned. Hur många kolhydrater är normalt att ligga på en vanlig dag?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22933
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: LCHF och lågkolhydratkost

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 18 Feb 2023, 23:34 Fem kilo tror jag du kommer att kunna gå ned. Hur många kolhydrater är normalt att ligga på en vanlig dag?
Verkar skilja sig mycket från person till person. Men kring 300g kolh äter nog de flesta. Jag hade dagar då jag åt Ben n Jerry och landade på 500g kolhydrater.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22933
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: LCHF och lågkolhydratkost

Post by Zoidar »

Det har inte blivit riktigt som jag tänkt mig. Har blivit lite mer kolhydrater, men jag äter iaf inga kolhydrater till min kvälls/nattmat. Äter väl kring 100g kolhydrater mindre än normalt.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22933
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: LCHF och lågkolhydratkost

Post by Zoidar »

87,7kg! Nu har det rasslat till rejält.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22933
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: LCHF och lågkolhydratkost

Post by Zoidar »

172g kolhydrater idag. :geek:

Ska försöka ligga mellan 150 och 200.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22933
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: LCHF och lågkolhydratkost

Post by Zoidar »

89,5kg. Händer inte mycket. Kan vara vattenvikt. Jag brukar gå upp efter Nebidoinjektion.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22933
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: LCHF och lågkolhydratkost

Post by Zoidar »

Jag har fastnat på 89kg. Vet inte vad jag ska göra åt saken. Halverat kolhydrater, men där har det tagit stopp. Vet inte om jag vill minska kolhydrater mer än jag redan gjort.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10498
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: LCHF och lågkolhydratkost

Post by mrsearlgray »

ska börja äta mer low carb igen nu, var precis och handlade och nu ska jag köra på igen samtidigt som jag inkluderar intermittent fasting. Mamma peppade och gjorde mig motiverat på lchf igen :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22933
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: LCHF och lågkolhydratkost

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: 28 Mar 2023, 16:08 ska börja äta mer low carb igen nu, var precis och handlade och nu ska jag köra på igen samtidigt som jag inkluderar intermittent fasting. Mamma peppade och gjorde mig motiverat på lchf igen :)
Vad kul! Lycka till! Det kan du väl berätta om i din vlog, om du inte gjort det redan?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10498
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: LCHF och lågkolhydratkost

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 28 Mar 2023, 16:16
mrsearlgray wrote: 28 Mar 2023, 16:08 ska börja äta mer low carb igen nu, var precis och handlade och nu ska jag köra på igen samtidigt som jag inkluderar intermittent fasting. Mamma peppade och gjorde mig motiverat på lchf igen :)
Vad kul! Lycka till! Det kan du väl berätta om i din vlog, om du inte gjort det redan?
tack! ja det ska jag prata om :) btw min mamma har också en YouTube kanal där hon bara lagar keto mat om du vill se tips på nya maträtter! :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply