Mitt nya jag

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Mitt nya jag

Post by Fantasio »

Jag låg alltid på något på 70 kilo innan jag insjuknade. BOM så gick jag upp till 120 kilo. Det tackar jag Zyprexan för och mitt tröstätande av godis som långtidsinlagd. Låg runt 100 kilo med skvalpande mage rätt länge och har rätt hastigt och lustigt gått ned till 78 kilo. Som tur är har inte min hud tänjts ut så jag har massor av öveflödshud att operera bort. Äntligen kan jag handla byxor nere på stan och många är de byxor som jag kommer i och som sitter bra på mig. Mitt mål är 74 kilo och om jag bara kunde lägga av med sötsaker och snask skulle det snart bli verklighet. Det är så roligt att få höra att man har gått ned i vikt. Det gör mig varm inombords. Jag har gått över till sockerfri läsk och den verkar inte påverka min vikt så mycket. Dessutom blir det ytterst sällan jag köper snabbmat. Öl och whisky har jag också slutat med och de är riktiga kaloribomber. Jag lever sundare idag än på länge och det gör mig både glad och stolt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22938
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Mitt nya jag

Post by Zoidar »

Låter ju toppen Fantasio! 👍
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18454
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Mitt nya jag

Post by Krokus »

Vad roligt! :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nya jag

Post by Geta »

Man brukar gå ner i vikt, när man får diabetes 2.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nya jag

Post by amandara »

Det är ju alltid skönt att gå ner I vikt när en är överviktig eller något ditåt.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 678
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Mitt nya jag

Post by Santina »

Vad skönt för dig! Jag skulle också behöva gå ner ca 30kg. Men jag försöker att inte stressa över det.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nya jag

Post by amandara »

Jag skulle behöva gå ner 35 kg oxå. Men en annan dag typ.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nya jag

Post by Fantasio »

Jag hade gått upp två kilo när jag vägde mig idag. Det stör mig inte nämnvärt. Jag har ju slutat med alkohol och räknar med att ligga kvar på 77 till 82 kilo. Alkohol får man ju världens kagge av. Nu behöver jag bara klippa mig så ser jag inte ut som en vandrande diagnos längre.
Post Reply