Jag och min kontaktperson

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Jag undrar varför min kp gjorde sig besväret att komma hem till mig. Var det för att kolla upp mitt mående? Det blev inte mycket sagt antar jag för jag har glömt vad vi pratade om. Men guldstjärna till kontaktpersonen då denne offrade en halvtimma på mig, kronikern.
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Mosbrickan »

Har haft mobila teamet bankandes på dörren här, men de fick inte komma in. Tyckte de såg för skumma ut.

Men har fått en KP i psykiatrin som jag dock inte mött ännu. Men att de ska komma hit vill jag inte. Hinner de ens med sånt idag?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Jag hade min kp på besök för ett par veckor sedan och jag säger samma sak: hur har de tid? Jag har till och med haft läkare hemma hos mig.
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Mosbrickan »

Fantasio wrote: 05 Jul 2023, 20:44 Jag hade min kp på besök för ett par veckor sedan och jag säger samma sak: hur har de tid? Jag har till och med haft läkare hemma hos mig.
Men det är ju bra att de faktiskt tar sig tid.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Jo visst, så är det ju. Jag ska be en kvinna som jobbar som kp åt minkompis om hennes nummer imorgon. Fick det på ett papper, men det går inte att läsa. Skrynkligt och dant.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36914
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Geta »

Jag har aldrig haft besök av någon personal i psykiatrin.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Jag hade Norrköpings tidningar på besök och vill minnas att de fotade mig. Tyvärr hittar jag inte tidningen.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Jag och min kontaktperson

Post by yrväder »

Det var sagt med humor Fantasio, tog sig tid med kronikern. Rätt inställning.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1679
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Safir »

Fantasio wrote: 05 Jul 2023, 20:44 Jag hade min kp på besök för ett par veckor sedan och jag säger samma sak: hur har de tid? Jag har till och med haft läkare hemma hos mig.
Beror kanske på hur svårt sjuk man är.
Jag har aldrig haft hembesök av psykiatrin förutom en gång när jag var barn, då kom personal från sluten-BUP hem till oss en gång av nån anledning.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Min kp ringde och väckte mig imorse. Hon kommer hem till mig klockan två imorgon eftermiddag blev det bestämt. Jag erkänner, jag ringde akutenheten inatt. Men visst inte vad jag skulle säga, så bad om ursäkt och la på. Tror det var därför min kp kommer och gör en egen bedömning av mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Mötet blev ett enda "jaha". Inget jag inte hört förut. Tur att mötet inte tog plats på mottagningen, då hade jag fått pröjsa för att höra på bla, bla, bla. Det var det gamla vanliga tjatet om gruppboende, hur ofta jag missar medicinen och hur mycket alkohol jag dricker. Hon tyckte att jag verkade deprimerad. Jag satt i minfavoritfåtölj och hon i soffan på enda platsen det inte ligger saker. Därför hade jag minimalt med ögonkontakt, då det var jobbigt att vrida på huvudet hela tiden hon eller jag sa något. Det noterades säkert.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Min kompis kontaktperson kommer till Mötesplats Sardin imorgon klockan elva. Det får jag inte missa. Hon vill väl kolla läget med mig. Uteblir jag från Viska vet ni att jag vårdas mot min vilja. Jag är orolig för mötet.
Post Reply