Jag och min kontaktperson

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Min fördömda kontaktperson konspirerar mot mig och vill ha in mig på ett boende. Jag vet inte om jag vill det, det är ju pinsamt om det kommer ut bland "vanligt" folk. Det är det det bokade läkarsamtalet kommer att gå ut på, det vet jag. Tycker ni att jag är sjuk nog för att hamna på ett gruppboende?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36594
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Geta »

Ja, du skulle passa på ett boende, Fantasio. Då skulle du ha personal att
prata med varje dag.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Hur är det med satellitboende då? Egna lägenheter men en "personallägenhet", eller? Går det att få mat på alla gruppboenden? Vill inte till min kompis boende, han har bara ett stort rum med några spisplattor, saknar ugn, men har kyl och frys i alla fall. Han har medicinerna inlåsta i ett litet skåp som personalen kommer och matar honom med. Nä, usch! Snacka om inläggningsvibbar.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36594
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Geta »

Nej, det serveras inte mat på alla gruppboenden.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22850
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Zoidar »

Finns väl lite olika nivå på gruppboende?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Min kp är dålig på att svara i telefonen. Jag skickade henne ett SMS nyss om en sak angående mitt blodprov. I början tyckte jag hon var bättre än vad hon är idag. Hon är inte på tårna längre, bjuder liksom inte till.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Min stackars kontaktperson har inte tid att sköta sina sysslor. Jag fick inget svar på mitt SMS, det var för jobbigt för henne att svara på, om hon ens har bemödat sig med att läsa det. Dålig stil i kvadrat.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22850
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 07 Nov 2022, 21:51 Min stackars kontaktperson har inte tid att sköta sina sysslor. Jag fick inget svar på mitt SMS, det var för jobbigt för henne att svara på, om hon ens har bemödat sig med att läsa det. Dålig stil i kvadrat.
Är du inte nöjd kan du inte be om en ny kontaktperson?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Det skulle jag kunna göra. Är inne på min tredje i nuläget. Men hon är trevlig o har nära till skrattet. Hon har väl fullt upp. Saken är den att läkaren ville mäta koncentrationshalten Clozapine i mitt blod. Jag skulle lämnat provet innan jag tagit morgonmedicinen, men tog den av bara farten. De kanske undrar varför jag har så högt värde av Clozpainet.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22850
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Zoidar »

Är hon trevlig och rolig kanske hon är en keeper.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Ja, jag behåller henne. Hon är säkert kontaktperson till många brukare och har fullt upp. Men ett SMS tycker jag att hon kunde ha skickat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Min kp ringde mig och undrade när jag skulle komma för att få injektionen. Hon ville nämligen byta några ord med mig. Så klart att hon läst min journal och där står det om mina bravader från igår. Att jag säckade ihop på trottoaren. Det står i journalen att jag verkade förvirrad.
Post Reply