Att återgå till forumet!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Klangen

Re: Att återgå till forumet!

Post by Klangen »

Man kan se det som en roast om man vill, det är ju något populärt?
Klangen

Re: Att återgå till forumet!

Post by Klangen »

Om meningen är att alla ska hålla med varandra och jag ser att det är fel, då är det ert problem och inte mitt, jag är inte irriterad, jag går framåt.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36629
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att återgå till forumet!

Post by memphis »

Men du inser själv att det är väldigt osmidigt och inte så effektivt att förolämpa folk för att du vill förändra dem? Vill man på riktigt förändra någon, vilket inte är det lättaste, så måste det ske med vänlighet och respekt tror jag. Visst, man kan chocka fram en reaktion, men en häftig reaktion betyder inte att något förändras i grunden.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klangen

Re: Att återgå till forumet!

Post by Klangen »

Jag genomför en förändring och det är ingen som vill hänga med. Nissegossen är gammal, Jocke är gammal, fantasio är gammal. Det är blandningen av attitytden som inte accepteras, dom vill ha det som det alltid har varit. Gammalt.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36629
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att återgå till forumet!

Post by memphis »

Du är en trickster. Vet du vad en trickster är?

Det är en figur inom mytologin som genom sitt retsamma och förargerliga sätt för handlingen framåt. Det är det snälla jag kan säga om dig!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klangen

Re: Att återgå till forumet!

Post by Klangen »

Det finna med mytologi är att alla har sin plats och alla fyller en funktion..

Min funktion kanske är att lämnas utanför?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36629
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att återgå till forumet!

Post by memphis »

Det är inte omgivningens fel att du blir utslängd. Det är självförvållat. Det är orsak och verkan. Det finns vissa regler i uppförande som är det sociala kittet. Men det kanske är så att du saknar detta sociala kitt. Och det behöver inte vara självförvållat däremot. Det kan vara din MAMMA! :lol: ärligt talat, bara ett exempel. Du har kanske en funktionsvariation när det gäller sociala sammanhang.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klangen

Re: Att återgå till forumet!

Post by Klangen »

Psykologen sa just det att jag bar på konstiga tolkningar och kallade det för "icke typisk social ångest"... Men jag har fått mycket stöd för min tankar och vem jag är den senaste tiden och nu har jag kastat ut min mamma ur min lägenhet på de vis hon inte fick vara här!
Klangen

Re: Att återgå till forumet!

Post by Klangen »

Jag har slängt jättemycket prylar, bland annat en burk en kokosfett som hon ska ha till kaffet och en drös med grejer som jag verkligen inte använder eller vill ha. Hennes inverkan på mig som person har så gott som släppt.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36629
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att återgå till forumet!

Post by memphis »

Bra. Mammor behöver ibland tydliga gränser :thumbup:

När min mamma, som är krävande och tjatig, sade att jag måste göra ditt, och jag måste göra datt. Då spände jag ögonen i henne och sade på fullaste allvar: Du!! Jag måste INGENTING. Sedan dess har hon aldrig mera tjatat. Det var det enda som krävdes. Så himla enkelt!

Sen har jag haft andra problem med henne också. Att allting annat gick före för henne, utom mig. Det retade gallfeber på mig. Tills jag en dag insåg att jag mådde dåligt hela dagarna, inte på grund av henne, utan på grund av mina egna tankar. Det var en ögonöppnare. Det förändrade allt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klangen

Re: Att återgå till forumet!

Post by Klangen »

Kom en arabisk man med foodora, jävla idiot. Han påstod i attityden att han var en riktig man och att jag inte var det.. Jävla loser. Spände ögonen i han och var nära på att klämma till han, hans attityd var talande för att jag var homosexuell.

Jävla typisk araber som inte kan backa upp sig själv och behöver ett klandrande sätt att se på andra..

Ja, man måste va villig och släppa taget om deras roll för en själv för att man ska må bra.. men det är svårt att våga.
Klangen

Re: Att återgå till forumet!

Post by Klangen »

Enligt min förståelse så är den riktiga mannen den som ligger med tjejerna... Sån är inte jag, kanske därför jag känner mig angripen? Man får sitta och fundera på dom sociala undermeningarna för att få ihop det. Det är svårt att veta vem man har att göra med och obehag från en leverans är inte populärt.
Post Reply