Att återgå till forumet!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36480
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att återgå till forumet!

Post by memphis »

Visst finns det rovdjur där "ute". Både IRL och online. Som bara väntar på en chans. Det är riktigt otäckt!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klangen

Re: Att återgå till forumet!

Post by Klangen »

Här i stan finns det en del missbrukare. Men när jag var 15-16 så hade jag en kompis som var hemmasittare men som beslutat sig för att ge livet en chans.. han blev kompis med mig när mina barndomsvänner gick sin kos.

Han slog sin flickvänn under sex för att slutligen vara otrogen och flytta till göteborg.
Hans bror var bartender och försökte lura mig att ta droger på en toalett, jag misstänker att han drogat mig med en drink som han förberädde för det var fan inte bara alkohol och trokadero i den där!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36480
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att återgå till forumet!

Post by memphis »

Om han våldtagit dig också skulle jag tycka illa om honom. Fast jag tycker det är fult att lura i nån droger. Då har man tappat sin heder.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klangen

Re: Att återgå till forumet!

Post by Klangen »

Misstänker att jag blir attraherad av missbrukare, jag har börjat få Janes addiction i min youtube feed hur länge som helst.. Algoritmen brukar ju ge sånt man är intresserad av?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36480
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att återgå till forumet!

Post by memphis »

Förstår inte vad som är intressant med missbrukare. Jag har själv använt droger och känt flertalet missbrukare. De är inte roligare än nån annan.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klangen

Re: Att återgå till forumet!

Post by Klangen »

Jag har det i mig, jag dras till dom..
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36480
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att återgå till forumet!

Post by memphis »

Hahaha!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klangen

Re: Att återgå till forumet!

Post by Klangen »

Jag läste om Janes Addiction och sångaren har en svår tid av missbruk bakom sig där han varit gravt beroende av heroin. Han är idag 61 år och bandet spelar fast inte med alla originella band medlemmar.. Det är ruskigt vilken stämning det är i den koncerten jag får upp. Absolut magiskt är det!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36480
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att återgå till forumet!

Post by memphis »

Heroin har jag noga passat mig för. Det kan gå bra en gång, en gång till och till men plötsligt är man fast. Det är den enda drog jag finner skrämmande.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klangen

Re: Att återgå till forumet!

Post by Klangen »

Heroin är den mest beroendeframkallande och är en opiat. Opiater är den grupp av droger som är värst för hela världen att hantera utanför vården. Man använder morfin inom vården för smärtlindring och i USA har det blivit en opiatkris som man misstänker bygger på ensamhet och utanförskap. man har gett för mycket morfin till patienter och det har slutat med att dom blivit beroende.. jag blev faktiskt erbjuden morfin en gång av en sköterska för att jag skulle fortsätta att gå ner i vikt med promenader men jag vägrade-
klangen

Re: Att återgå till forumet!

Post by klangen »

Efter jag har hört det här är jag säker på att flee är den bästa bassisten i världen.
Post Reply