Utmattad

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13076
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Utmattad

Post by amandara »

Cosmos wrote: 16 Apr 2023, 14:33
amandara wrote: 31 Mar 2023, 17:16
Klankedinken wrote: 31 Mar 2023, 16:52 Jag känner mig opåverkad av min diagnos just nu men det enda jag gör är att träna och handla och träffa kompisar ibland så det blir inte så mycket stress...
Jo så kan det ju vara. En drar runt på sin cirkus som. Det är väl lite bra ändå som det är. Jag tror inte en människa klarar hundratals relationer, som jag hade varit tvungen att klara av om jag hade jobbat som fysioterapeut. Det är fullt nog med som det är, med de relationer en har. Varje relation en har kan gå till jordens medelpunkt och tillbaka - alltså djupt. En har som fullt upp.
Varför skriver du en istället för man?
Man är ju en man kan det ses som. Jag är kvinna och känner inte alltid för att skriva "man". Det är väl det.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22879
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Utmattad

Post by Zoidar »

Jobbar mån-fre. Sen lördag var jag hos kompis och nu på söndag var jag på mässa. Helt slut. Måste ha nån pösdag i veckan också, då jag inte gör annat än äter glass. :shock:
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Utmattad

Post by Cosmos »

amandara wrote: 16 Apr 2023, 15:07
Cosmos wrote: 16 Apr 2023, 14:33
amandara wrote: 31 Mar 2023, 17:16

Jo så kan det ju vara. En drar runt på sin cirkus som. Det är väl lite bra ändå som det är. Jag tror inte en människa klarar hundratals relationer, som jag hade varit tvungen att klara av om jag hade jobbat som fysioterapeut. Det är fullt nog med som det är, med de relationer en har. Varje relation en har kan gå till jordens medelpunkt och tillbaka - alltså djupt. En har som fullt upp.
Varför skriver du en istället för man?
Man är ju en man kan det ses som. Jag är kvinna och känner inte alltid för att skriva "man". Det är väl det.
Att skriva en är ju då att avpersonifiera sig själv. Men det är ju det du är eftersträvar. Man är ett könlöst pronomen det också, men man förstår ju i alla fall vad man menar. En blir också något diffust men också dialektalt: En ann' är lika god som en ann'.

Att man skulle föra tanken till genetivet man är väldigt långsökt.
Egentligen är allt bara på låtsas.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13076
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Utmattad

Post by amandara »

Det är en vanesak.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Utmattad

Post by Cosmos »

amandara wrote: 31 Mar 2023, 17:16
Klankedinken wrote: 31 Mar 2023, 16:52 Jag känner mig opåverkad av min diagnos just nu men det enda jag gör är att träna och handla och träffa kompisar ibland så det blir inte så mycket stress...
Jo så kan det ju vara. En drar runt på sin cirkus som. Det är väl lite bra ändå som det är. Jag tror inte en människa klarar hundratals relationer, som jag hade varit tvungen att klara av om jag hade jobbat som fysioterapeut. Det är fullt nog med som det är, med de relationer en har. Varje relation en har kan gå till jordens medelpunkt och tillbaka - alltså djupt. En har som fullt upp.
En har ju en uppgift som måste göras och en motivation som en måste ha om man en vill en del.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply