Nobels medicindagbok

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Dag 114.

Sov bättre, endast lättare uppvakningar. Sådana där man är medveten om att vara vaken, men somnar om direkt igen. Mår bra, inget psykotiskt.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23369
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nobels medicindagbok

Post by Zoidar »

Bra initiativ med dagbok.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Dag 115.

Vaknade mitt i natten av en mardröm, men lyckades att somna om med hjälp av Zolpidem efter en timme. Har känt mig stabil på sistone, hoppas att detta ska fungera. Det är skönt att kunna slippa Olanzapin. Har tränat en del på sistone, blir trött på kvällarna tack vare det och tror att det påverkat sömnen i positiv mening. Känt mig mer utvilad men tröttare under dagarna på sistone. Tror det kan bero på att jag sover bättre. Inget psykotiskt.


Använder det som ett verktyg för att fånga upp eventuella avvikelser så att jag inte behöver gå igenom helvetet igen.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Dag 116.

Vaknade runt 12 i natt igen, tänkte att jag inte vill ligga vaken i en timme och försöka somna om, så gick upp direkt och tog 10 mg Zolpidem, och somnade efter 30 minuter. Mår bra, inget psykotiskt.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Dag 117 och dag 118.

Sov ytligt. Hade svårt att somna för att min mormor satt i rummet bredvid och tittade på något tv program med hög volym. Sedan väcktes jag av min systerson under natten när han vaknade för att nattäta. Släpp i alla fall ta Zolpidem. Sömnbetyg 6/10. Mår bra inget psykotiskt
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23369
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nobels medicindagbok

Post by Zoidar »

Nobel wrote: 10 Oct 2021, 18:35 Dag 117 och dag 118.

Sov ytligt. Hade svårt att somna för att min mormor satt i rummet bredvid och tittade på något tv program med hög volym. Sedan väcktes jag av min systerson under natten när han vaknade för att nattäta. Släpp i alla fall ta Zolpidem. Sömnbetyg 6/10. Mår bra inget psykotiskt
Bor du hos din mormor?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Hälsade på familjen i helgen
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23369
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nobels medicindagbok

Post by Zoidar »

Nobel wrote: 11 Oct 2021, 07:02 Hälsade på familjen i helgen
Aha!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Dag 119 och 120.

Sovit bättre de senaste två nätterna. Mår bra inget psykotiskt
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Dag 121.

Sovit bra. Hade en knasig dröm och funderade på om jag skulle vakna och skriva ner den, men valde att sova vidare istället. Mår bra, inget psykotiskt
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Dag 122-124

Har sovit ytligt och varit i halvvaket tillstånd flera gånger under natten, men inget ordentligt klarvaket uppvaknande, vilket är skönt. Mår bra, inget psykotiskt
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Dag 125.

Fortfarande ytlig sömn, men vaknar i alla fall inte helt under natten. Glad för det. Mår bra, inget psykotiskt.
'cause the freak inside controls my mind
Post Reply