Svårt med mycket folk

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Svårt med mycket folk

Post by Cosmos »

Geta wrote: 29 Apr 2023, 17:12 Min erfarenhet är att det inte går att träna bort social fobi.
Inte hjälper antidepressiva heller.
Nej tyvärr. Men det kan bli bättre med åren. Fast jag har fortfarande en hel del ångest tillsammans med andra. Och mingel, forget it!
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Svårt med mycket folk

Post by 1Dave »

Klarar det bättre idag, men tycker fortfarande det är lite jobbigt när det blir för stora folksamlingar.
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Svårt med mycket folk

Post by Martina »

Jag brukar ta extra risperdal i bland när jag måste träffa folk jag inte känner eller sådana som stressar mig. Antidepressiva har jag inte. Tycker inte de hjälper mig.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36933
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Svårt med mycket folk

Post by Geta »

De enda som jag träffar är min systers familj någon gång per år.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Svårt med mycket folk

Post by yrväder »

Jag har också svårt för det och jag minns när vi var i Prag och gick i ett område på en gata som påminner om gamla stan kullerstensbelagd hunden var med , tyckte det var stressande det var ben i den riktning vi gick och ben motsatt vår riktning. hundar och så tätt att man knappt såg skyltfönster bara ett myller med människor i rörelse. Men en butik såg jag och den var exklusiv stod vakter vid dörren kostymklädda.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Svårt med mycket folk

Post by wasp »

Nobel wrote: 28 Apr 2023, 18:22 Jag har tränat det sociala genom att träffa människor varje dag i ett och ett halvt år. Jag har däremot svårt för nya miljöer med nya människor. Det är då det tar emot för mig.
Samma här!! En pestillens!
Post Reply