Hur många MB är Viska 3.1 på?

Om frågor och problem med sajten. Förbättringsförslag.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Hur många MB är Viska 3.1 på?

Post by Schizofreni »

-Skulle vara intressant att veta hur stort VIska 3.1 är i MB, samt hur mycket ledigt utrymme Viska har dedikerat.
-Hur mycket har Viska vuxit sedan starten?
-Finns det några feta Error filer i installationen?

-Hur mycket bandbredd konsumerar Viska

Vilka råd har du fått från admin1 när det gäller att sköta ett forum? Har förstått att original viska var nere några gånger av olika orsaker, vet vi alla orsaker och är detta relevant för denna installationen månntro?

Skulle vara roligt med några bilder från adminpanelen vilka beskriver storlek etc om inte annat kan de vara roliga bilder att se på om 10 år från nu. Perspektiv.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur många MB är Viska 3.1 på?

Post by Richard »

Det är inte mycket, 28,17 MB.

Image

Jag hyr 100 GB utrymme hos one.com. O jag har använt ca 20 GB av det, det är min blogg inkl en backup, samt forumet. Så det finns ca 80 GB kvar. Jag aktiverade så att man kan bifoga filer för nån vecka sen o det är väl det som tar plats, men jag tror inte så många bilagor har laddats upp ännu.

Bandbredd har jag ingen aning om, men jag har inte läst om några begränsningar hos one.com. Jag tror inte forumet drar så mycket bandbredd, det skulle väl vara bilagorna i så fall.

Lite mer...

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Hur många MB är Viska 3.1 på?

Post by Schizofreni »

Waow 28 mb, det var en liten och lätt installation. Det kan förklara lite kring varför vi rankar 100 på googles speed test.
Ser storleken lika ut från Cpanel på https://viska.richardhandl.com ?

Det är ju extremt mycket mindre än viska.se, som var riktigt stort i storlek vill jag minnas.
Post Reply