Tråden om TV

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Tråden om TV

Post by Fantasio »

Hur ser din relation till TV:n ut? Tittar du aldrig, lite, lagom eller mycket? Jag har börjat titta lite smått på TV igen efter många år med sparsamt tittande. DAessutom har jag skaffat Netflix, oklart vad det kostade. Har bara hunnit med att se senaste "Motorsågsmassakern" samt den hittills fenomenala serien "Stranger things". Tror det finns fyra säsonger av den. Det blir ett välkommet avbrott från slösurfandet.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om TV

Post by memphis »

Jag brukar ha tv:n påslagen för det mesta. Men det är inte mycket som jag verkligen tittar på. Tycker att svt har bäst kvalitet på programmen, men 4:an har en del roligt också. Resten av kanalerna använder jag ytterst lite. Funderar på att säga upp dem, för det kostar lite varje månad. 140kr tror jag att extrakanalerna kostar mig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om TV

Post by Fantasio »

Betalar du extra för till exempel 5:an, 6:an och tian? De ingår i grundutbudet hos mig.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om TV

Post by memphis »

Ja precis. Jag betalar extra för 3:an, 5:an, 6:an, 7:an, 8:an och 9:an och discovery och kanal 11. Sen är mitt utbud slut.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12258
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Tråden om TV

Post by zoegas »

Jag har Cmore kanalpaket för 249 kronor i månaden. Jag kollar morgonprogrammen på TV4 och SVT. Sen fotbollsmatcher. Där är ett par stycken varje dag. Men jag kollar mest på datorn. Det händer att jag drar igång youtube på TV:n när jag ska sova, slumrar till det.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om TV

Post by Krokus »

Jag streamar enbart. Svt, Netflix, tv4-play, Viaplay, discovery+, Disney och HBO max. De flesta delar jag och sambon med andra, så vi betalar inte för alla.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tråden om TV

Post by Geta »

Jag tittar på datorn på SVT, Kunskapskanalen och någon gång på TV-4.
Tittar kanske på ett program per dag. Spanar efter filmer.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om TV

Post by Fantasio »

Jag tittar på "Stranger things". Har sett åtta avsnitt och är sugen på fler. Det kanske ska komma en femte säsong, men det får inte bli så utdraget som till exempel "Prison break". Ska sätta mig och gläppa mellan kanalerna snart.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om TV

Post by Fantasio »

Tack till Krokus som tipsade om "Fubar". Den verkar bra, kollade på IMDB nyss. Annars är jag upptagen med Seinfeld.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om TV

Post by Fantasio »

Jag tittade på "Bytt är bytt" och kompisen ringde och sa att objektet för 500 kronor gått. Det hade inte jag hunnit se. Såg det efter kanske tio, femton sekunder. Jag tittar via mitt nya abonnemang på Tele2. Nu är jag förvånad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om TV

Post by Fantasio »

Inatt blir jag uppe länge. Ska se sista avsnittet av "Stranger things" och sedan ett eller två avsnitt av "Seinfeld".
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om TV

Post by Fantasio »

Jag har tittat på pilotavsnittet av serien "Manifest". Det var en bra början, kan bli något tror jag.
Post Reply