Kuba krisen

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Kuba krisen

Post by wasp »

Nissegossen wrote: 04 Jun 2023, 12:56
Krokus wrote: 04 Jun 2023, 12:51 Det var många år sedan wasp gick i gymnasiet. :shock:
Han är inte så gammal att han gick i gymnasiet, när Cuba krisen var, jag var 11 år och wasp är född långt efter mig och Geta, han kan omöjligt gått i gymnasiet då. Geta var 12 år och hon är äldst här.
Nä! Gick gymnasiet under 1970 talet. Tog studenten för 46 år sedan. Gick spikrakt igenom de 3 åren.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36930
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Kuba krisen

Post by Geta »

wasp,

Dina psykiska problem hade inte börjat då? Jag gick också spikrakt igenom realskolan. En psykiater frågade hur det var, när jag började första klass i lågstadiet. Det var inga problem. Problemen kom, när jag gick sjukvårdsbiträdeskurs. Det var tufft. Inte teoretiskt men praktiskt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Kuba krisen

Post by wasp »

Geta wrote: 06 Jun 2023, 14:46 wasp,

Dina psykiska problem hade inte börjat då? Jag gick också spikrakt igenom realskolan. En psykiater frågade hur det var, när jag började första klass i lågstadiet. Det var inga problem. Problemen kom, när jag gick sjukvårdsbiträdeskurs. Det var tufft. Inte teoretiskt men praktiskt.
Jo, det hade de till viss del. Höstterminen i åk 3 kunde jag inte koppla ifrån och somna in på kvällarna. Fick Esucos att sova på och det hjälpte. Men insomni redan då visade att det var något snett med mig. Svaga röster började jag höra först tre år senare. Allt gick inte åt pipan förrän 1981 då jag hörde kraftiga röster och fick lämna allt för att så småningom bli kroniker hos psykiatrin.
Post Reply