Får hjälp av mitt syskon

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Jag har precis talat med min syster i telefon och hon sa att jag skulle ringa henne om jag behövde hjälp. Jag kanske ringer på söndag och ber om matlådor. Jag ska iväg till affären på egen hand imorgon. Det finns fem ställen jag kan vila mig på, så det borde gå vägen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Jag såg att min syster ringde och jag blev rädd. Har fått flera dödsbesked över telefonen. Fasar för att hon ska säga att hon har cancer eller något liknande.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22938
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 01 Jan 2023, 21:15 Jag såg att min syster ringde och jag blev rädd. Har fått flera dödsbesked över telefonen. Fasar för att hon ska säga att hon har cancer eller något liknande.
Hon kanske bara vill önska dig gott nytt år?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Jo, bland annat. Jag svarade när hon ringde. Hon har ju haft lite fysiska problem med en tumör i benet, så det är klart att man blir orolig.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22938
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 01 Jan 2023, 21:22 Jo, bland annat. Jag svarade när hon ringde. Hon har ju haft lite fysiska problem med en tumör i benet, så det är klart att man blir orolig.
Ja, det är lätt att oroa sig speciellt med vår sjukdom.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Min syster fyller år nästa månad. Jag hade tänkt att bjuda henne på Bastard burgers nere på stan. Hennes man får betala sin egen mat, jag har inga guldbyxor i min ägo. Då ska jag ta den där Luleå-burgaren vad den nu heter. Deras dyraste. Ska ringa henne och föreslå detta för henne.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Nu har jag ringt min syster. Sa att jag bara hade råd att bjuda henne på mat och inte hennes man och två barn. Hon nappade på förslaget, det var roligt. Den nionde februari smäller det. Har de rättigheter köper jag mig en öl till hamburgaren. Hon fyller en torsdag men kan med fördel firas nästkommande helg. Själv blev jag bjuden på turkmat när jag fyllde.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Jag kanske får ställa in restaurangbesöket med min syster. Har så förbålt ont i ryggen. Hon ska handla färdigrätter åt mig imorgon. Hon undrade om jag druckit alkohol den senaste tiden, men jag svarade nej.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22938
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 06 Jan 2023, 22:42 Jag kanske får ställa in restaurangbesöket med min syster. Har så förbålt ont i ryggen. Hon ska handla färdigrätter åt mig imorgon. Hon undrade om jag druckit alkohol den senaste tiden, men jag svarade nej.
Har du varit hos läkare med din rygg?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Jag var hos en fysioterapeut och fick fyra övningar att göra. Ännu har det inte hjälpt, tvärtom har det blivit värre. Ska ringa dem på måndag morgon.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22938
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 06 Jan 2023, 23:03 Jag var hos en fysioterapeut och fick fyra övningar att göra. Ännu har det inte hjälpt, tvärtom har det blivit värre. Ska ringa dem på måndag morgon.
Låter vettigt!
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Tack, Zoidar! Min pappa var 28 år äldre än mig och jag har redan blivit lika instabil på fötterna som han var de sista åren. Tro fasen man funderar på självmord, för såhär kan jag inte ha det. Kan inte ens gå femtio meter eller mindre till pizzerian.
Post Reply