Får hjälp av mitt syskon

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Min syster tyckte inte stället jag föreslog verkade så bra. Dyrt ska det visst vara. Sedan hittade hon kanske inte något som fick fart på hennes smaklökar. Dessutom måste det finnas vegetariska alternativ, då hennes man är vegetarian. Jag gillar ju Peking house, deras buffé. Men det vegetariska är pizzasallad, tomat, gurka och grönsallad. Det är ju ingen höjdare för honom. Jo, han kan ta ris eller nudlar och ha på currysås eller annan sås.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

"Shaker fries, dill tryffel tabasco 50:-" är ett litet tilltugg att börja med. Sedan tror jag att jag tar en 2PAC. "Den lilla utmaningen blir dubbelburgaren med 300g kött och 3x ost! Även majonnäs, dillpickles, silverlök. 139:-."

Detta från Burgers and bangers.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Min syster blev firad av sin man och sina barn på ett nytt ställe. Jag ville så gärna följa med, men förblev hemma på grund av ond rygg. Satana perkele!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Jag måste försöka komma ihåg att köpa några trisslotter till min syster. Hon ställer upp för mig så mycket. Fast hon hade fått en present ändå då hon är min närmaste släkting. Idag har hon varit hemma hos mig och tvättat ett par byxor och mitt lakan. Hon bytte ut det mot ett dra-på-lakan. Jag försökte, men det räckte bara halvvägs. Undrar hur hon gjorde. Trolldom?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8162
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Richard »

Jag gav min syster skrapade Trisslotter (utan vinst) o sa att det kunde varit vinst o att det är tanken som räknas... Men nu i julas gav jag henne en oskrapad dubbeltriss.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36649
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Geta »

Det tar sig! :D :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Durkburgare. (100% rent nötkött från Bjursunds slakteri); Med bacon och vitlöksdressing. En av bara tre hamburagre på utestället som inte var vegetarisk. Jag har tänkt att gå dit med min syster på after work, vilket är mellan fyra och sex på kvällen. Fläskfilè Caruso; Pommes frites , sauce Bearnaise, rödvinssky & grillade tigerräkor finns alltid. Nu sitter jag och blir hungrig som vanligt om kvällarna.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Min syster var förbi mede n jättegod matlåda. Det var hasselbackspotatis. Nu slipper jag gå ut idag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Min syster har åter handlat en portion mat till mig. Den sparar jag tills imorgon då jag redan hunnit köpa en färdigrätt. Hon får erbjudande om mat till nedsatt pris från flera olika restauranger. Jag fasar för dagen hongår bort, men förhoppningsvis överlever hon mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Min syster fick idag ett erbjudande från en mataffär om gårdagens lunchlåda. Det var kycklingfilé och potatissallad. Var väldigt gott, måste jag säga. Minns inte vad den kostade. Jag får lite dåligt samvete att jag utnyttjar henne. Hon ställer verkligen upp för mig. Hon tror kanske att jag ljuger när jag säger att jag äter varje dag. Detta eftersom jag tappat så mycket i vikt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Min syster var förbi och hämtade mina räkningar. Hon sa åt mig att gå på fotvård, då min stortå tittade fram genom ett hål i strumpan. Mina stortånaglar är som eggen på en yxa.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36649
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Geta »

Har tånaglarna blivit tjocka, så att du inte kan klippa dom själv?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply