Får hjälp av mitt syskon

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Geta wrote: 07 Oct 2022, 21:53 Vad roligt för dig, Fantasio! :D
Tack, Zoidar. Ser fram emot att riktigt smörja kråset.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23186
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 07 Oct 2022, 22:23
Geta wrote: 07 Oct 2022, 21:53 Vad roligt för dig, Fantasio! :D
Tack, Zoidar. Ser fram emot att riktigt smörja kråset.
Det var Geta som sa det. Men jag håller med henne.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Satan, jag hade glömt en räkning i ryggsäcken. Måste hem till min syster med den omedelbums.

Sedan behöver jag en glödlampa, har den tomma kartongen kvar. Vet inte om jag fixar den enkla saken utan att stressa upp mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Idag fick jag hängslen av min syster. Nu ska det mycket till för att byxorna ska hasa ned.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Geta »

Finansminister Gunnar Sträng:

Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Min snälla syster kom förbi mig igår. Hon fick mina brev med sig hem och vi gick och handlade. Jag nästan skämdes över att jag inte gick sämre än jag gjorde. Ryggen höll skapligt för dagens äventyr. Och idag ska hon handla färdigrätter åt mig på Lidl, tror jag bestämt det var. Hon är guld värd, min storasyster.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23186
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 11 Dec 2022, 00:06 Min snälla syster kom förbi mig igår. Hon fick mina brev med sig hem och vi gick och handlade. Jag nästan skämdes över att jag inte gick sämre än jag gjorde. Ryggen höll skapligt för dagens äventyr. Och idag ska hon handla färdigrätter åt mig på Lidl, tror jag bestämt det var. Hon är guld värd, min storasyster.
Fantastiskt att hon ställer upp för dig så mycket.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Ja. Jag tror jag köper henne en chokladkartong till jul.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23186
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 11 Dec 2022, 00:10 Ja. Jag tror jag köper henne en chokladkartong till jul.
👍
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Jag har varit hemma hos min syster med familj, men bara ett fåtal gånger. Typ födelsedagar. Jag har aldrig blivit bjuden på mat eller ens fika. Men det är lika bra då min syster alltid ska laga sådan nyttig mat rik på fibrer och protein. Vi brukar träffas hemma hos mig då hon får mina brev och räkningar. Sedan går vi tillsammans och handlar, både mat och kläder. Vidare händer det att vi går på restaurang för att fira någon i familjen vid födelsedag.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8189
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Richard »

Det känns bra att ha en syster. När mina föräldrar går bort är min syster den enda nära familjemedlemen jag har kvar. Om jag t.ex. skulle bli vräkt, så kan jag tillfälligt få bo hos henne, så det inte blir som mannen jag gick förbi igår, som satt på en bänk o frös med endast en sovsäck o pantburkar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12620
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by zoegas »

Richard wrote: 16 Dec 2022, 05:23 Det känns bra att ha en syster. När mina föräldrar går bort är min syster den enda nära familjemedlemen jag har kvar. Om jag t.ex. skulle bli vräkt, så kan jag tillfälligt få bo hos henne, så det inte blir som mannen jag gick förbi igår, som satt på en bänk o frös med endast en sovsäck o pantburkar.
Jag tror jag vet vem det är. Han brukar ligga på trottoaren och sova. Utanför kyrkans lokal. Han med kundvagnen.
Post Reply