Får hjälp av mitt syskon
Moderator: Moderator 1
Re: Får hjälp av mitt syskon
Min storasyster var förbi med mat förut. Thaimaten från ICA, kyckling och nudlar. Min favorit. Hon är så snäll.
Vad bra att du har stöttande syskon. Guld värt
Ja, visst har jag tur. Stack till henne två dubbel-Trisslotter gången innan vi sågs. Men det blev ingen vinst.
Du får väl ge henne något annat nästa gång?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Visst, men vad skulle det vara? Ett presentkort kanske.
Jag börjar tröttna på mina jeans. I och med att jag ingen jacka har på mig får jag knöla ned allt i de två framfickorna. Tar min syster med mig och köper ett par chinos (heter det väl) på Dressman. Sådana med sidofickor.
Jag ringde min syster idag och hon skulle hålla utkik efter billig matlåda imorgon. Hon är guld värd.
Min syster är så snäll. Hon har tvättat mina neddreglade sängkläder och slängt gammal mat sa att jag skulle bjuda henne på thaimat som tack ..
Hon är väl den enda som du har kvar i din familj, Fantasio.
Den som tvingas ut i vildskog
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
Min syster följer kanske med sin dotter till ett externt köpcentrum för inköp av TV-spel. Jag hänger på, vill ha ett spel jag också.
Min syster frågade mig om storleken på mina byxor. Hon ska kanske köpa mig ett par. Vill ha byxor med sidofickor, ha någonstans att förvara ciggen o tändaren. Min storasyster är guld värd. Kanske går vi till Rosegarden för buffé på söndag.