Gav pengar till en rumänsk tiggare

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Gav pengar till en rumänsk tiggare

Post by memphis »

Tiggarna är knutna till kriminella. Många ficktjuvar och sånt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23240
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Gav pengar till en rumänsk tiggare

Post by Zoidar »

memphis wrote: 09 Jun 2023, 22:45 Tiggarna är knutna till kriminella. Många ficktjuvar och sånt.
Jag undrar faktiskt. De verkar mest tigga här i stan. Aldrig hört något om att de stulit.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Gav pengar till en rumänsk tiggare

Post by memphis »

Jag råkade ut för en romsk ficktjuvar en gång. Åtminstone såg hon romsk ut. Men jag upptäckte när hon började dra i dragkedjan på min väska. Jag smällde henne på handen och hon sprang iväg.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23240
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Gav pengar till en rumänsk tiggare

Post by Zoidar »

memphis wrote: 09 Jun 2023, 22:56 Jag råkade ut för en romsk ficktjuvar en gång. Åtminstone såg hon romsk ut. Men jag upptäckte när hon började dra i dragkedjan på min väska. Jag smällde henne på handen och hon sprang iväg.
Ojdå! Bra hon fick sig en smäll.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Gav pengar till en rumänsk tiggare

Post by memphis »

Ja :lol: hon fick väldigt bråttom iväg!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Gav pengar till en rumänsk tiggare

Post by Geta »

1979 i Rom lade barn en tidning över min väska och började rota i den. Vet inte om de var romska. De lyckades inte för det var så klumpigt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23240
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Gav pengar till en rumänsk tiggare

Post by Zoidar »

I Frankrike var det en kille som tog tag i mig och rotade i min ficka samtidigt som han sa "american football" om och om igen. Jag hade inte plånbok i fickan som tur var, utan i magväskan. När jag tog handen på min ficka, höll han upp händerna i en gest "nä, jag har inte gjort något". Den dagen stannade jag inne på hotellet.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23240
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Gav pengar till en rumänsk tiggare

Post by Zoidar »

Nu får tiggarna inte mer denna månad. Redan gett dem 300 spänn.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Gav pengar till en rumänsk tiggare

Post by Geta »

De vill bara ha mer.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23240
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Gav pengar till en rumänsk tiggare

Post by Zoidar »

Geta wrote: 10 Jun 2023, 16:15 De vill bara ha mer.
Jag har satt ner foten!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12653
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Gav pengar till en rumänsk tiggare

Post by zoegas »

Jag råka ut för en ficktjuv i Prag. Men jag märkte att den var borta efter jag gått en 10 meter. Det var ett helt gäng. Men där vara bara kort i den så jag fick tillbaka den.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Gav pengar till en rumänsk tiggare

Post by Richard »

När jag bodde i Vejbystrand så fungerade det gamla sanatoriet som flyktingförläggning, o en gång kom det en massa romer (eller z-ordet, som man sa då). Så gick de in i den lokala ICA-butiken o plockade på sig en massa utan att betala. Butiksägaren körde, arg som bara den, ut alla romer ur butiken, senare blev han dömd för hets mot folkgrupp...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply