Skam

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13167
Joined: 10 May 2021, 19:00

Skam

Post by amandara »

Jag kan känna att jag behöver bli alkoholiserad för att träffa någon. Man. Jag duger inte som jag är. Jag måste droga mig till glättighet och gott, humoristiskt humör. Jag skäms över mig själv. Psykfall. Icke fungerande. Varför är det så? Ju äldre jag blir desto lättare blir det. När jag är ålderspensionär är det ingen skillnad på folk. När man var 30 och sjukpensionär. Och hur jävla katastrofalt en mådde. Hela det där kapitlet med barn och familj. Puts väck. I psykotiska och deprimerade dimmor.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36913
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skam

Post by Geta »

Det stämmer- som ålderspensionär skiljer man sig inte från mängden.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13167
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Skam

Post by amandara »

Japp.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12638
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Skam

Post by zoegas »

Att ta sig ett järn inför något nervigt är nog så normalt. Därför man har förfester och sånt. Barer.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13167
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Skam

Post by amandara »

zoegas wrote: 12 Jun 2023, 14:05 Att ta sig ett järn inför något nervigt är nog så normalt. Därför man har förfester och sånt. Barer.
Jo det är nog något normalt. Det känns som att det här går djupare, existensen. Duger en som en är är ju mänskligt att undra. Med tung psykiatrisk diagnos undrar en än mer.
Post Reply