Nu är det slut på gamla tider

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4300
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by yrväder »

Hade uppskattat det ljumna kaffet så jag vill ha det.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23386
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

Fick veta idag av en anställd att Espresso house betalar 1-2kr för en kopp kaffe. Sen säljer de en mugg kaffe för 40kr.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37094
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Geta »

Lokalerna är dyra.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23386
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

Geta wrote: 20 Aug 2023, 10:13 Lokalerna är dyra.
Jajo, det förstås.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by zoegas »

Samma med en öl på krogen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23386
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 21 Aug 2023, 20:32 Samma med en öl på krogen.
Japp!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18679
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Krokus »

I tisdags var jag på Espresso House. Kalaset gick på 104kr för en varm choklad och ett bakverk. Dyrt. Kompisen och jag letade runt i en galleria efter något café med våfflor men hittade inget. Då fick det bli Espresso House istället.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58502
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Nissegossen »

Tacka vet jag de gamla arbetarfik som fanns förr. Där fick man kaffe och en macka tidigt på morgonen, de öppnade kl 0500 och om man var på väg från nattklubben till jobbet serverade de bacon och ägg och stekt potatis. Gjordes medan man väntade och skulle vara på jobbet kl 06.00
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6576
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Hercules723 »

Circkle K, förr Statoil öppnar klockan 05 vardagar. Där kan man köpa en smörgås och kaffe.
Förra sommaren var det en man med tysk brytning som väntat en timme på att de skulle öppna
för att köpa en smörgås. Jag väntade en halvtimme.
Den som hade hand om macken hade blivit magsjuk så när de väl öppnade fanns de inga smörgåsar
framme för honom. Hon som jobbade. Frågade om han kanske ville köpa lite chips istället?
Det tycker jag var fult gjort.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58502
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Nissegossen »

Ja, hon skulle skulle ställt sig och brett smör och lagt pålägg på en smörgås och kokat kaffe till honom, det går ut på service, allt för kunden.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23386
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

Lite inne på att börja med dagliga besök på Espresso house igen. Då kommer jag ut. Annars sitter jag bara hemma. 30kr får jag en liten kaffe för med appen och var 6e kaffe gratis med egen mugg. Snitt 25kr per mugg.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by zoegas »

Zoidar wrote: 10 Nov 2023, 18:16 Lite inne på att börja med dagliga besök på Espresso house igen. Då kommer jag ut. Annars sitter jag bara hemma. 30kr får jag en liten kaffe för med appen och var 6e kaffe gratis med egen mugg. Snitt 25kr per mugg.
Du vill inte gå till RSMH eller Fontänhuset? Kompetenscentrum om det är kvar? Där är cafë
Post Reply