Nu är det slut på gamla tider

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

Espresso house slutar med kaffeprenumeration fr.o.m. 1 juli. Antar att de inte tjänade mycket på den. Lite synd, gillade hänga på Espresso House. Drack kaffe där varje dag.

Image
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18598
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Krokus »

De tjänar säkert mer på bakverk än kaffe.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 16 Jun 2023, 13:34 De tjänar säkert mer på bakverk än kaffe.
Japp! Men om folk bara kommer dit och dricker kaffe på prenumeration, tjänar de inte mycket.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

Verkar som det beror på något jag gjort att prenumerationen upphörde. Givetvis tankespöke, men känns så.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Geta »

Det är så i dessa tider. Det mesta läggs ner. Det lönar sig inte.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

Geta wrote: 16 Jun 2023, 14:00 Det är så i dessa tider. Det mesta läggs ner. Det lönar sig inte.
Jepp!

Jag kan ju fortsätta dricka kaffe där för 33kr, liten kaffe. Blir bara 1000kr i månaden. :lol:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Geta »

Inga problem när du blir miljonär.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

Geta wrote: 16 Jun 2023, 14:08 Inga problem när du blir miljonär.
:lol:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by memphis »

Jag har också en förmånlig prenumeration. Hos cdon.com får man för en engångskostnad av 88kr fri frakt i ett helt år. Jag har utnyttjat erbjudandet till fullo. Beställer mest kosmetika och teknikprylar. De har ett massivt sortiment.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

memphis wrote: 16 Jun 2023, 15:08 Jag har också en förmånlig prenumeration. Hos cdon.com får man för en engångskostnad av 88kr fri frakt i ett helt år. Jag har utnyttjat erbjudandet till fullo. Beställer mest kosmetika och teknikprylar. De har ett massivt sortiment.
Låter förmånligt. Jag har beställt där några gånger.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by memphis »

Ja, det lönar sig även om man bara gör två köp. Då har man tjänat in det.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

På en fritidsgård för vuxna kan jag dricka kaffe för en tia. Men känner mig inte riktigt hemma där. Fördelen är att de har öppet rätt sent för det mesta.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply