Nu är det slut på gamla tider

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37170
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Geta »

Ja, det var bedrövligt att jobba inom äldrevården och se alla skröpliga åldringar. Det var sista anhalten. Det finns piggare äldre också utanför institutionerna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13268
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by amandara »

Geta wrote: 18 Jul 2023, 10:00 Ja, det var bedrövligt att jobba inom äldrevården och se alla skröpliga åldringar. Det var sista anhalten. Det finns piggare äldre också utanför institutionerna.
Ja precis. Riktigt tungt. Jag beundrar de som jobbar där - och gör ett bra jobb.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58576
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Nissegossen »

Sista tiden i livet vill jag går snabbt, blir jag liggande, vill jag ha palliativ vård
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23448
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

Köpte en kaffe till mig själv och en kaffe till min klient på Espresso house idag.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23448
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

Tog en mugg på Espressohuset.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23448
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

Kanske hoppar Espresso House ikväll.

36kr för en stor kaffe. Hujedamig!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23448
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

Och så hamnade jag på Espresso House. :roll:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23448
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Zoidar »

Fikat på Espresso house idag och ett annat ställe. Uppgick till hela 68kr för kaffe.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Cosmos »

amandara wrote: 17 Jul 2023, 20:31 Jo ett socialt liv måste man oxå ha. Det har jag. Jag har kompisar vi möter varje dag och hejar på cykelrundan, urgänget som är ute varje dag. Folket I huset. Jag älskar att bo här. Många gamla rara erfarna själar. Till skillnad mot att jobba i äldrevården får jag se den friska och positiva sidan. Jag pratar med många och hejar på många. Det är ett superbra hus. Det är viktigare än jag trodde när jag funderade på att flytta till Västerbotten. Jag har ett socialt nätverk här, familjen, kp, grannarna. På en nivå som är lagom för mig. Jag tror att jag skulle kunna bli folkskygg i en liten by - och det hade inte varit bra.
Jag har ett väldigt litet socialt liv. Gillar just nu inte att umgås eftersom jag får ångest av det. Grannar har jag ingen kontakt med. Här finns ara utlänningar till skillnad mot de andra trappuppgångarna i huset. De kan inte svenska heller.
Egentligen är allt bara på låtsas.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13268
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by amandara »

Cosmos wrote: 28 Jul 2023, 19:43
amandara wrote: 17 Jul 2023, 20:31 Jo ett socialt liv måste man oxå ha. Det har jag. Jag har kompisar vi möter varje dag och hejar på cykelrundan, urgänget som är ute varje dag. Folket I huset. Jag älskar att bo här. Många gamla rara erfarna själar. Till skillnad mot att jobba i äldrevården får jag se den friska och positiva sidan. Jag pratar med många och hejar på många. Det är ett superbra hus. Det är viktigare än jag trodde när jag funderade på att flytta till Västerbotten. Jag har ett socialt nätverk här, familjen, kp, grannarna. På en nivå som är lagom för mig. Jag tror att jag skulle kunna bli folkskygg i en liten by - och det hade inte varit bra.
Jag har ett väldigt litet socialt liv. Gillar just nu inte att umgås eftersom jag får ångest av det. Grannar har jag ingen kontakt med. Här finns ara utlänningar till skillnad mot de andra trappuppgångarna i huset. De kan inte svenska heller.
Man är som mer anonym i en stad. En dålig dag märker ingen av.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58576
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by Nissegossen »

Känner ingen i denna trappen, där jag bodde förut på samma gata, kände jag alla och känner en hel del andra på samma gata. Längst ned och ingen balkong, gör att man är isolerad, inget naturligt umgänge med någon.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4300
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Nu är det slut på gamla tider

Post by yrväder »

Tror inte alltid att det handlar om social fobi inte ens om man har schizofreni. Tror det väldigt mycket om intresse jag menar har du inget intresse av vad som sägs så varför säga så mycket.
Post Reply