Välkommen in

Moderator: Moderator 1

Post Reply
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13180
Joined: 10 May 2021, 19:00

Välkommen in

Post by amandara »

Vad ska en bok som heter "Välkommen in" handla om? Vad ska det vara för sorts bok? Jag har någon text om suicid, som funkat på publik. Något sådant kanske. Men jag vet inte. Bok liksom? Finns det andra sorters skrivande? VAFAN VET JAG?
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1769
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Välkommen in

Post by Inwatto »

Titeln "Välkommen in" tycker jag låter som en feel-good roman. Helt påhittad historia men med självupplevda passager (för att det ska bli en bra bok).

Men, det finns ju många andra former av skrivande. Novellsamling, kanske? Biografi?

Googlar man på titeln, finns det flera att välja på.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13180
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Välkommen in

Post by amandara »

Aha tack. Nej feelgood vill jag inte skriva, eller biografi - det skulle bli för tungt och jag tror inte folk skulle kunna ta det till sig. Noveller kanske...ja kanske det. Jag får nog ändra på titeln🙃
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13180
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Välkommen in

Post by amandara »

Saga kanske? Jag har läst mycket sagor i min dag. Där kan rymmas lite allt möjligt. Sagor för vuxna och halvvuxna.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36925
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Välkommen in

Post by Geta »

Suicid passar nog som novell- välkommen in är inte rätta titeln.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13180
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Välkommen in

Post by amandara »

Nej kanske snarare välkommen ut😬. Tänkte väl nåt välkommen in i min värld. Men näe det blir ju fel, feelgood är det inte jag vill skriva. Utan mer om hur beckmörkret ser ut.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13180
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Välkommen in

Post by amandara »

Thåströms: När du kommer ner i mitt hål - kommer du aldrig härifrån. Han är magisk Thåström - på att fånga upp mig. Magisk.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Välkommen in

Post by Leakim97 »

Hoppas du får till något bra ! :)
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13180
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Välkommen in

Post by amandara »

Tack😃. Jag får förallan del se om det blir något. En novell kanske. Fanns det inte en bok som hette Undergångarens sånger?
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1769
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Välkommen in

Post by Inwatto »

Hoppas också du får ihop något bra! Du kan ju ha titeln Välkommen in som en arbetstitel på det du skriver och ändra sedan när du vet resultatet.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13180
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Välkommen in

Post by amandara »

Ja det kan jag ha.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13180
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Välkommen in

Post by amandara »

Jag tror att man måste ha mycket fantasi om man ska skriva en bok, och det har inte jag. Verkligheten överträffar dikten. Är inte intresserad av att grotta ner mig i mord och mordgåtor.
Post Reply