Koranbränning.

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Koranbränning.

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 21 Aug 2023, 20:33 Undra varför han hade boxhandskar på sig? Är det något man brukar gå omkring med?
Nog ett psyko.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8196
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Koranbränning.

Post by Richard »

Gör man inte större skada utan boxhandskar? Eller han kanske är rädd att fördärva knogarna?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36925
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

För att få uppmärksamhet. Har inte koranbrännaren livvakter?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12648
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Koranbränning.

Post by zoegas »

Att han vågar? Man kan ju inte knalla omkring själv när regeringar vill åt honom. Det är inte ovanligt i de länderna med mord och fängelse för politiska personer. Nån kille med boxhandskar är ju det minsta han behöver vara rädd för.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4294
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Koranbränning.

Post by yrväder »

Såg på rubriken är det anna buschom det är så hon heter vänd andra kinden till. Ja jag vill se henne framför eller ska vi i kyrkan framför präst och kyrkobesökare bränna den svenska bibeln och samtidigt förklara skillnaden för svenska folkets alla invånare förklara skillnaden på vår skrift bibeln på islams skrift koranen. Varför är inte koranen helig medan vår bibel är. Anna busch bör lära sig respektera religion Gud är inte den som sprider ondska ser min själ ut som om anna busch är en anhängare av småsinthet och ett jävla ego
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18568
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Koranbränning.

Post by Krokus »

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WR ... branningar
Salwan Momika har skickat in tolv nya ansökningar om att bränna Koranen på olika platser Stockholm, Malmö och Örebro de närmaste tre veckorna, rapporterar Sveriges radio Ekot.
Genom att sända koranbränningarna och videor där han kritiserar islam tjänar Salwan Momika pengar på Tiktok. Enligt hans egna uppgifter rör det sig om några tusen kronor per livesändning.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36925
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Koranbrännaren kan inte utvisas. Det är ett sätt att få stanna i Sverige. Det är helt groteskt som Ebba Busch säger.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18568
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Koranbränning.

Post by Krokus »

Cecilia Saav ogillar uppmärksamhet men blev rikskänd på några sekunder.

Okända människor hör av sig och vill betala böter hon ännu inte fått.

– Den massiva responsen jag har fått har varit helt fantastisk, säger hon.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ll ... anbranning
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4294
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Koranbränning.

Post by yrväder »

Ibland blir jag lite misstänksam och särskilt när det som nu är en muslim som står för koranbränningen. Vad har han egentligen för baktanke med koranbränningen. Vad är det han vill locka fram. Inte från Sverige men från muslimländer.
Jag har som sagt anlag för det paranoida. Ändå det är en koran han bränner han är muslim. Varför gör han det. Vart vill han.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36925
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Det är det nog många som undrar. Inga etniska svenskar har bränt koraner.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Koranbränning.

Post by Zoidar »

Geta wrote: 27 Aug 2023, 18:26 Det är det nog många som undrar. Inga etniska svenskar har bränt koraner.
Men det är de etniska svenskarnas fel uppenbarligen. 🤷‍♂️
Last edited by Zoidar on 27 Aug 2023, 19:50, edited 1 time in total.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36925
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Det är fel att vi tog bort hädelse/blasfemilagen omkring 1970 tror jag.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply