Koranbränning.

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36918
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Din sambo jobbar och drar in stålar, så att ni ska kunna äta gott men du kräver att han också ska göra hälften av hemsysslorna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Koranbränning.

Post by yrväder »

Ja varför inte man är väl 2 ska då inte han behöva lyfta ett finger för att han jobbar och vem gör det då när båda jobbar hemhjälp kanske
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36918
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Jag tänker gamla tiders hemmafru som inte jobbade borta. Inte begärde hon att mannen skulle städa, när han kom hem från arbetet. Då hade han nog varit en toffelhjälte.
Last edited by Geta on 12 Aug 2023, 16:54, edited 1 time in total.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12646
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Koranbränning.

Post by zoegas »

De har ju inte gemensam ekonomi. Självklart ska män göra sysslor med och inte vara en mansbebis.

https://www.mabra.com/relationer/lever- ... ar/6666914
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18567
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Koranbränning.

Post by Krokus »

Jag orkar snart inte. Det är JAG som har en funktionsnedsättning! Förut hade JAG boendestöd på grund av min funktionsnedsättning. Om det vore t ex Fantasio eller någon annan man, som hade en sambo som jobbade, skulle det vara samma visa då? Varför är det sånt daltande med vuxna män? Är de mindre intelligenta? Nej!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13174
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Koranbränning.

Post by amandara »

Krokus wrote: 11 Aug 2023, 14:24 Zoidar,
Jo. Jag är konflikträdd. Ändå har jag vid flera tillfällen sagt till honom att jag inte orkar städa/ta hand om hushållet ensam. Ingen större förändring har skett. Jag blir ledsen av att tänka på det.

Geta,
Jag berättade på första dejten att jag har hel sjukersättning. Att mitt "jobb" är att vara sjuk. 🤷
Att vara sjukpensionär. Är ett heltidsjobb minst 40 timmar i veckan, så handikappade är vi. Utöver det ska mat, tvätt, städning, träning och sociala aktiviteter utföras. Tänk på det krokus.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36918
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Krokus,

Kan du inte få boendestöd, trots att du har sambo?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Koranbränning.

Post by yrväder »

Hört att man ska kunna få det, bra Geta
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Koranbränning.

Post by Koi »

Jag har boendestöd 3 timmar i veckan trots att jag har partner. Min partner ska inte vara min arbetsledare.

Vi gör matschema för två veckor i taget. Hon har följt med mig och handlat när det varit skakigt. Jag har städat och hon peppar på och pratar så jag inte tänker på det. Då går det fortare och lättare. Ibland har vi varit på promenad när jag säckat ihop totalt och är helt motivationslös. Hon aktiverar mig då. Just nu simmar vi en gång i veckan. Det är mest för att jag ska komma in i duschen och tvätta mig ordentligt iaf en gång i veckan. Har svårt för det.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18567
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Koranbränning.

Post by Krokus »

Jo, jag kan säkert få boendestöd. Men det är fortfarande min sambo som stökar ner. Det är han som ställer/lägger prylar överallt. Det är fortfarande han som aldrig dammsuger. 🤷
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18567
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Koranbränning.

Post by Krokus »

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/plan ... ng-av-sapo
Salwan Momika har fått en ansökan om en allmän sammankomst utanför Irans ambassad på fredagen beviljad.
Idag alltså.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Koranbränning.

Post by Koi »

Krokus wrote: 18 Aug 2023, 10:49 https://www.svt.se/nyheter/inrikes/plan ... ng-av-sapo
Salwan Momika har fått en ansökan om en allmän sammankomst utanför Irans ambassad på fredagen beviljad.
Idag alltså.
Ren idioti. Är inte det hets mot folkgrupp?
Post Reply