Låna pengar

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23235
Joined: 10 May 2021, 16:12

Låna pengar

Post by Zoidar »

Fick låna en tusenlapp igen. Känns skamligt att jag gör samma misstag om och om igen.

Jag har ju satt undan pengar, så de finns, men inte lätt tillgängliga.

Jag tror alltid jag kommer använda mindre pengar än jag gör.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Låna pengar

Post by Geta »

Du som funderar på att köpa radhus.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23235
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Låna pengar

Post by Zoidar »

Geta wrote: 14 Jul 2023, 10:36 Du som funderar på att köpa radhus.
Hyra, inte köpa. :D
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Låna pengar

Post by zoegas »

Du ska kanske ha ett kreditkort? Resurs Mastercard är avgiftsfritt. Kostar inget att ha hemma och det är räntefritt på beloppet i 60 dagar. Bättre låna småslantar av banken än att stå med mössan i handen.

https://www.resursbank.se/betala/kreditkort/classic
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23235
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Låna pengar

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 15 Jul 2023, 06:09 Du ska kanske ha ett kreditkort? Resurs Mastercard är avgiftsfritt. Kostar inget att ha hemma och det är räntefritt på beloppet i 60 dagar. Bättre låna småslantar av banken än att stå med mössan i handen.

https://www.resursbank.se/betala/kreditkort/classic
Kanske inte så dum idé. Det är ju inte första gången detta händer. Börjar kännas sjukt skamligt detta.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply