Vad har du lärt dig idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13301
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by amandara »

Jag fick klä av mig allt annat än underkläder en gång när jag hade ont i halsen. Utländsk läkare. Borde vägrat. Hon utnyttjade sin makt.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37013
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by memphis »

Har lärt mig det mesta om min frisörs fina sommarstuga. Det gick riktigt bra att prata med henne. Jag behövde bara säga ja då och då så att hon fortsatte prata.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37013
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by memphis »

Träffade min injektionssköterska idag, och nu efter nåt halvår eller så börjar jag tycka hon är ok. Dels är hon bra på att sticka och trycka in medlet så att det inte känns så mycket. Dels verkar hon bry sig om hur jag mår. Hon är betydligt yngre än mig, men inte så tokig ändå.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6667
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by Hercules723 »

Att min dator har börjat bli långsam. Fast det är mest direkt efter uppstarten. :)
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58666
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by Nissegossen »

SSD disk?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37013
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by memphis »

Att det är olagligt att ta saker från soptippen, men man får fråga folk som slänger saker om man kan få sakerna INNAN de slänger ner dem i containern. Bra att veta!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58666
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by Nissegossen »

Tala om Estrar nej inte onkel fester eller tant Ester utan estrar
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37013
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by memphis »

Att mitt armband har precis samma omkrets som en snusdosa. Vet inte vad jag ska med denna kunskap till, men vem vet, det kanske kommer till användning nån dag.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6667
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by Hercules723 »

Jag skrev till Nisse här om dagen och undrade hur han har råd med middagar med bland annat fläskfilé. Men idag hittade jag svaret då en sådan var 1/2 och 49 kr/kg. Den är från Nederländerna. Köpte och ska provsmaka. :)
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6667
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by Hercules723 »

memphis wrote: 30 Jun 2021, 16:23 Träffade min injektionssköterska idag, och nu efter nåt halvår eller så börjar jag tycka hon är ok. Dels är hon bra på att sticka och trycka in medlet så att det inte känns så mycket. Dels verkar hon bry sig om hur jag mår. Hon är betydligt yngre än mig, men inte så tokig ändå.
Har du slarvat tidigare med att ta medsen eller varför tar du injektioner för?
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58666
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by Nissegossen »

Hercules723 wrote: 10 Jul 2021, 11:29 Jag skrev till Nisse här om dagen och undrade hur han har råd med middagar med bland annat fläskfilé. Men idag hittade jag svaret då en sådan var 1/2 och 49 kr/kg. Den är från Nederländerna. Köpte och ska provsmaka. :)
Rycker på axlarna och säger, att man kollar in Willys bladet i affären på måndagar när man handlar, ofta kan det vara exv fläskfilé för 59.90kr/Kg då har man råd att köpa den, speciellt när jag får 800 kr på kontot var måndag. Håller utkik då, även på ICA-bladet och Coop får dem på posten. Får jag tag på en fransyska för under 100kr/kg köper jag den eller en högrev till lägre pris köper jag den. En fransyska kan gå för ett dyrare kött, antingen en biff Stroganoff eller en sjömansbiff, det enda som avgör är längre koktid för att få den så mör att köttet smälter på tungan.

Har du bara fingertopp känsla när du kryddar av det sista du gör innan serveringen får du svar från de som gästar dig, hur gott kan mat smaka? Samt glömmer aldrig när grannen satt med en tallrik köttbullar tar första tuggan och utbrister, vilka goda köttbullar, världens godaste nu skall jag ringa min mamma och tala om för henne att nu har jag smakat världens godaste köttbullar och hon har fått sin överman. Telefonen är därborta pekar mot köket hon går och ringer, säger just det.

Eller grannen som fått en burgundisk köttgryta med vin i maten och till maten som födelsedags present. Han ringde mig efter maten och hade synpunkter på vinet (kylskåpskallt) och sedan säger, nu en timme efter maten sitter hon därute och äter det sista med sked.

Eller som dåvarande injektionssköterskan som jag bjöd på lunch. Han hade smakat mina kötträtter, favoriten var Ungersk Gulasch. Men, denna gången kom jag med djup tallrik och han tittade mycket skeptiskt på en fisk och skaldjursgryta men smakade och säger sedan, Nisse var har du lärt dig laga så här god mat?

Den som inte tror jag lagar god mat, well kom hit jag bjuder på en tallrik mat. Sedan om hur maten smakade får ni avgöra själva, hoppas bara jag har en bra dag när jag lagar till maten
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37013
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by memphis »

Hercules723 wrote: 10 Jul 2021, 11:34
memphis wrote: 30 Jun 2021, 16:23 Träffade min injektionssköterska idag, och nu efter nåt halvår eller så börjar jag tycka hon är ok. Dels är hon bra på att sticka och trycka in medlet så att det inte känns så mycket. Dels verkar hon bry sig om hur jag mår. Hon är betydligt yngre än mig, men inte så tokig ändå.
Har du slarvat tidigare med att ta medsen eller varför tar du injektioner för?
Nej jag har inte slarvat, men jag slutade ta litium på eget bevåg. Då fick jag abilify injektioner.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply