Är man kroniskt sjuk?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Är man kroniskt sjuk?

Post by Zoidar »

Börjar tro jag har kronisk psykisk sjukdom. Kanske blivit något fysiskt fel i huvudet? Det kan ju eventuellt läka, men det är ju inte säkert. Vissa sjukdomar blir kroniska och livslånga.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Är man kroniskt sjuk?

Post by Zoidar »

Undrar hur man får ut elen ur hjärnan. Borde den inte få slut på energi eller fortsätter el i all oändlighet i ett slutet system? Richard?

Image

Ai svarar:
I'm sorry, but according to the laws of thermodynamics, energy cannot be created or destroyed in a closed system. It can only be converted from one form to another. This principle is known as the conservation of energy. So, in a closed system, the total amount of energy remains constant over time.
Anade det.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36918
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Är man kroniskt sjuk?

Post by Geta »

Imageg
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Är man kroniskt sjuk?

Post by yrväder »

Förstår jag inte hur du resonerar både schizofreni och schizoaffektiv vilket du än väljer är kronisk du har den livet är det inte därför du tar medicin varje dag just för att den är livslång.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36918
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Är man kroniskt sjuk?

Post by Geta »

Zoidar,

Konstigt att du inte har fattat det förrän nu. Hur man än sprattlar, så är det kroniskt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18568
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Är man kroniskt sjuk?

Post by Krokus »

Ja. De flesta här är kroniskt sjuka. Sedan är det några som klarar av att prestera (jobba) ändå.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Är man kroniskt sjuk?

Post by Leakim97 »

Ja man är kroniskt psykiskt sjuk om man har psykossjukdom. Har läst någonstans att vissa med schizofreni tillfrisknar. Det tror jag är fel. Isåfall är diagnosen fel ifrån början
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Är man kroniskt sjuk?

Post by Zoidar »

Jag fick min psykossjukdom utlöst genom energiöverföring. Därför jag tänker att det kanske inte är kroniskt för mig. Om energierna går ur kroppen blir jag kanske frisk? Iof hade jag känningar innan energiöverföringen.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Är man kroniskt sjuk?

Post by Miika »

Min första läkare sade att jag hade en kronisk sjukdom och måste medicinera resten av livet
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36918
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Är man kroniskt sjuk?

Post by Geta »

Miika wrote: 03 Aug 2023, 14:20 Min första läkare sade att jag hade en kronisk sjukdom och måste medicinera resten av livet
Så sa en läkare till mig också nästan skadeglatt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Är man kroniskt sjuk?

Post by yrväder »

Du får börja inse Zoidar att din känsla av energiöverföring är sjukdom inget annat det är Schizofreni. Schizoaffektiv eller schizofren har ingen större betydelse jag tror de flesta har lite av varje vid psykos så egentligen kan man kalla allt för schizofreni bara läkaren ser och ger dig rätt behandling utifrån dina förutsättningar så kan det kvitta om man ska kalla det en et ena eller än det andra.

Vad som är intressant och nu vet jag inte hur det är i era familjer men alla vi syskon har perioder med svävande sömn mellan varven men så länge åtminstone jag tar Invega bryter inte psykosen ut fullskaligt. Och det är skönt att slippa inläggning och kunna vara hemma med husdjur.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Är man kroniskt sjuk?

Post by Cosmos »

Zoidar wrote: 03 Aug 2023, 14:18 Jag fick min psykossjukdom utlöst genom energiöverföring. Därför jag tänker att det kanske inte är kroniskt för mig. Om energierna går ur kroppen blir jag kanske frisk? Iof hade jag känningar innan energiöverföringen.
Tror inte du mår bra. För lite sömn kanske? Försök att gå och lägga dig i tid och försök att inte gå upp på natten och snurra. Det brukar hjälpa.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply