Akutenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag upplever det som hemskt och ångestskapande på grund av min dåliga rygg. Är så sugen på läsk, men tar mig nog inte hem från affären. Kanske om jag får sitta på de fem platserna ute samt i trapphuset på första och andra sektionen trappor. Jag har inga tårar att gråta, men inombords gör jag det. Hu flux blev jag en kopia av min stackars pappa som man fick ta i rullstol om han ville ut och få lie luft. Jag tror att jag ringer AE ikväll. Mina kroppsliga besvär måste bort och det illa kvickt.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13127
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Akutenheten

Post by amandara »

Färdtjänst kanske kan vara något? Krya på dig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Ja, tack. Jag ska höra med min kontaktperson om jag kan få färdtjänst. Tack för tipset.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag ringde akutrenheten och frågade om mina besvär, var de kommer ifrån. Berättade om "Ville" och "Valle" och att de börjat prata mer och stör mig när jag ska sova. Fick frågan om vad de sa och först bara dumma saker. Sedan gav jag ett par exempel på vad de sa och jag blev ombedd att ringa 112. Det kommer jag inte att göra. Men jag har just gjort bort mig rejält. Hoppas de inte skickar snuten på mig.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23132
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Akutenheten

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 15 Feb 2023, 00:52 Jag ringde akutrenheten och frågade om mina besvär, var de kommer ifrån. Berättade om "Ville" och "Valle" och att de börjat prata mer och stör mig när jag ska sova. Fick frågan om vad de sa och först bara dumma saker. Sedan gav jag ett par exempel på vad de sa och jag blev ombedd att ringa 112. Det kommer jag inte att göra. Men jag har just gjort bort mig rejält. Hoppas de inte skickar snuten på mig.
Ajdå :(
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Ingen byling ringde på dörren och ingen från vården på telefonen. Puh!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag känner mig orolig och vill ha någon att snacka med. Då blir det ofta att jag ringer AE (akutenheten) för en stunds samtal. Det brukar inte bli några längre samtal. Vill bara byta några ord med proffs på dåligt mående. Där finns en besökare på mötesplatsen och han ringer dem oftare än jag. Jag har väl inte vett nog att skämmas över mina samtal. Men det blir på sin höjd ett par gånger i månaden jag ringer dem. Ska ringa i natt och be om smärtstillande om mina symptom i bröstet håller i sig.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36836
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Akutenheten

Post by Geta »

Min kompis med ADHD tar en taxi tre mil till sjukhuset, när hon
vill snacka och bli omhändertagen. Det är inte populärt.
Min 90-åriga granne tog ambulans titt som tätt till samma sjukhus.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

De brukar vara trevliga de man får prata med uppe på AE. Det skulle vara intressant att veta hur många samtal de får en normal dag. Mig har de ibland sagt till att jag ska ta min nattmedicin och lägga mig och sova. Inte så lätt, alla gånger. Mina samtal brukar bli korta, jag tycker inte att jag upptar deras tid orimligt mycket.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag ser här i tråden natt jag ringde AE för cirka två veckor edan. Ingen längre svit, men jag ska försöka bygga vidare på den.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Alltså, det här går f*n inte längre. Känner mig trött, men kommer inte till ro. Känner mig dåligt psykiskt med lite prat i huvudet. Jag ska strax lägga mig och hoppas att jag mår bättre när jag vaknat. Gör jag inte det är det jag som ringer AE.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag har god lust att ringa AE och gråta ut. Att befinna sig i livets slutskede frestar på. Har inga röster, men viss paranoia. Men framförallt: Skräck för att dö.
Post Reply