Akutenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36908
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Akutenheten

Post by Geta »

Zoidar wrote: 11 Aug 2023, 00:47 Jag rycker ofta till när jag ska somna på natten. Undrar vad det beror på.
Helt normalt. Det är muskelspänning som släpper.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Akutenheten

Post by Zoidar »

Geta wrote: 11 Aug 2023, 09:49
Zoidar wrote: 11 Aug 2023, 00:47 Jag rycker ofta till när jag ska somna på natten. Undrar vad det beror på.
Helt normalt. Det är muskelspänning som släpper.
Aha ok!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag kan gå och grunna på att ringa AE, men som tur är blir det oftast inte av. Ringer man för ofta tror jag inte att man blir tagen på allvar. Fast just nu mår jag bra efter en god natts sömn. Det är om kvällarna jag försämras.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag funderar på att ringa akutenheten om en stund, ska bara vila lite först. Jag nojar över synen och känner mig uppe i varv. Kanske ringer jag snuten först och hör om de kan hjälpa mig. Mår som en påse nötter. Vill ha ro att sitta med mitt TV-spel.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Igår ringde jag akutenheten. Innan det rände jag ned på gården flera gånger och rökte. Låg på sängen ett par minuter, upp och trava. Repeat over and over. Damen i luren sa att hon inte visste hur hon skulle hjälpa mig. Gick och la mig första gången runt klockan nio igår skulle jag tro och lyckades komma till ro till slut. Men det var ett drygt jobb med dyngångest. Vidare hade jag druckit några starköl, så vågade inte ta min Stesolid. Blir jag orolig ikväll också smackar jag på med benso. Jag har ett rejält lager att ta av.

Sjukskötaren som gav mig injektionen idag sa att han sett att jag ringt AE och undrade om jag ville komma i kontakt med akutenheten, AE. Jag svarade nej. Sedan gick han för att höra med min kp vad hon hade att säga om saken, men hon var upptagen. Hon skulle ringa uppp mig sa han, men det gjorde honinte. Strunt samma, jag mår lite bättre idag och hoppas jag inte ringer AE något mer på ett par månader.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Det har inte blivit något samtal till AE sedan september, fem månader sedan. Då slutade det med skjuts upp till akutenheten och inläggning. Jag känner mig nöjd och tillfreds med livet just nu i alla fall. Ångesten har minskat.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36908
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Akutenheten

Post by Geta »

Vilken förändring! :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Visst är det så. Är speciellt glad över att ha minskad ångest. När det har varit som värst har det väl blivit ett samtal i månaden till dem. Kanske var ett byte från Zypadhera till Cisordinol depot det som behövdes.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Det lockar att ringa AE igen. Jag mår dåligt. Vill inte bli inlagd, men kanske skulle det få mig att må bättre.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag parerade impulsen att ringa AE genom att medicinera med en extra Stesolid. Då lugnade jag ned mig och slapp ringa akutenheten och gnälla. Min ovana att ringa dem har jag äntligen fått bukt med.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag skulle gärna ha någon att prata mående med. Mår inget vidare. Känner att jag vill ringa AE, men är rädd för att bli inlagd. Jag har ju en påsk att fira och sköna vårdagar att uppleva. Jag besväras av röster, bland annat Fritz Sauckel och Florian.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36908
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Akutenheten

Post by Geta »

Jag saknade verkligen min psykoterapeut, när jag fick sluta hos henne. Kan inte prata så med någon annan.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply