Akutenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag har inte ringt AE på ett tag nu. Var väl i och för sig inte så länge sedan, men det var en enda gång på ett tag. De ringde upp mig efter någon timma och ville att jag skulle komma upp, men jag sa "ge mig några timmar" och gick och la mig och sov. Jag lovar att jag inte ska missbruka tjänsten, bara ringa i skarpt läge. Fast ibland lider jag svårt av ångest och då kan det bli ett samtal.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag har inget behov av att ringa AE. Pratat av mig har jag gjort med en kompis, fast i och för sig inte om måendet. Han vill mest prata öl och tjejer. Men visst känns det tryggt att man kan ringa och få hjälp. Speciellt när man sitter uppe om natten. Jag tycker inte att jag missbrukar tjänsten de tillhandahåller.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36649
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Akutenheten

Post by Geta »

Fantasio,

Får du prata med samma personer varje gång som du ringer till akuten?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Oftast är det kvinnor som svarar, men ibland män. De brukar säga "akutenheten *ohörbart*". Sist ringde de upp mig trots att jag har skyddat nummer och inte uppgav det under samtalet.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18435
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Akutenheten

Post by Krokus »

Fantasio,

De håller nog koll på dig. Någon gång när jag ringde motsvarande akutenhet i mitt område, skrev de anteckningar i min journal, trots att jag inte uppgav mitt personnummer. :shock:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag har fortsatt låtit bli att okynnesringa AE. Det ser inte bra ut i journalen om man ringer dem titt som tätt och gnäller.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8074
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Akutenheten

Post by wasp »

Nej Fantasio! Du har så rätt att inte okynnesringa AE
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Det mumlar i huvudet på mig. Det kommer alltid om kvällarna. Men jag tänker inte ringa akutenheten, detta ska jag klara. Ska snart ta mina kvällsmediciner och hoppas det försvinner då.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Nej, det blir inget samtal till AE idag heller. Jag känner mig rätt stabil i måendet och behöver inte deras hjälp.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18435
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Akutenheten

Post by Krokus »

Vilken hjälp brukar du få av dem?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag har en stående inbjudan att komma upp till dem och få tio milligram Olanzapin. Fast att bara samtala med ett proffs på psykisk sjukdom lindrar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

F*n! F*n! F*n! Jag känner att jag måste ha mer antipsykotisk medicin. Motgångarna kommer slag i slag. Jag vill komma till ro och kan tänka mig att gå hela vägen till sjukhuset för lite Olanzapin.
Post Reply