Akutenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag lyckades lägga mig på sängen och somnade snart nog. Det blev inget samtal till AE igår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag ringde AE i natt. Vad skulle jag göra? Det väsnades så i huvudet på mig och jag hade kraftig oro. Kvinnan i luren sa åt mig att ringa under söndagen då de inte hade någon tillgänglig läkare. Hon sa även åt mig att ta mitt Theralen då jag ej gjort det. Vilken förträfflig hjälp jag fick. :roll:
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37036
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Akutenheten

Post by Geta »

Vilken hjälp väntade du dig?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag ville ha Olanzapin. Den får jag ibland som inlagd. Nu lyckades jag somna trots oro och röster.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Kan jag få Olanzapin om jag går upp till akutenheten på natten? Eller får jag vara kvar där tills det blir morgon/förmiddag/eftermiddag? Jag skulle vilja ha lite av den medicinen vid behov, när det stökar som mest i mitt huvud.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37036
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Akutenheten

Post by Geta »

Varför kan du inte be om medicinen på dagtid?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag tar till mig det du skriver och ska kontakta min nya kontaktperson. Jag vill ha ett helt paket hemma, tiomilligrammare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag mår inte så bra. Funderar på ett samtal även fast jag vet att det inte leder någonvart. Har medicinerat med Theralen, Stesolid och Lergigan.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18648
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Akutenheten

Post by Krokus »

Nyss skrev jag i en annan tråd, vet inte om du såg det? Som Nisse brukar säga så är sömn a och o vid psykossjukdom. Krya på dig, Fantasio!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Ja, jag ska försöka komma till ro på sängen. Ska bara dricka lite läsk först.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag har tagit Clozapine, Sertralin, Lergigan, Theralen och Stesolid. Känner mig fortsatt orolig med viss rösthallucinos. Jag både vill och inte vill ringa AE. Nu är det väl några veckor sedan jag ringde dem, men det får gärna bli några veckor till. Ska ringa några vänner och prata med dem. Får se om det lugnar ned mig något.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag har avhållit mig från att ringa AE. Gör man det för ofta kanske läkaren ändrar i ens medicinering. Men visst är det lugnande att bara prata några minuter, det ska erkännas.
Post Reply