Akutenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36016
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Akutenheten

Post by Geta »

Är du utskriven?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Ja, sedan den siste september. I fredags.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag ringde AE nyss och beleklagade mig. Jag får inte ut kontakten ur dosan, vad det nu heter på svenska. Jag är välkommen att höra av mig igen sa damen i andra änden på luren. Det kan tyckas att jag ringer dem ofta och i onödan, men så är inte fallet. Jag har bara varit hemma från hispan i två veckor, jag vill inte åka på en månads tvångsinläggning igen. Vem kan hjälpa mig att få ut kontakten ur dosan?
Last edited by Fantasio on 15 Oct 2022, 00:56, edited 1 time in total.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Akutenheten

Post by Zoidar »

Hur menar du? Kontakten ur dosan?

Menar du kontakten fastnat i vägguttaget?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Kontakten satt fast i uttaget, vad det nu heter på svenska. Jag lyckades rycka ut den. Måste sätta i ett grenuttag (vad det nu heter på svenska) så jag har oanvända kontakter att ansluta.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Akutenheten

Post by Zoidar »

De verkar vänliga på AE. Vad bra du kan ringa dit. :)
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Tack, Zoidar. Damen i luren väntade på att jag skulle ta en Stesolid. Hon var så vänlig och lugnande.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag är uppe i varv och skulle vilja ha någon att prata med. Då blir det lätt att jag ringer AE, akutenheten. Är det så farligt?
User avatar
Snurre
Silvermedlem
Posts: 1900
Joined: 10 May 2021, 17:48

Re: Akutenheten

Post by Snurre »

Nej, det är väl inte så farligt. Kan du inte skriva på viska annars.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

När jag ringde min kp var det bara en inspelad röst, så jag fick lov att ringa AE. Hon jag pratade med kände igen mig, vi har tydligen pratats vid förut. Jag hör ju inte vad de svarar med för namn. Sa att jag precis tagit en Stesolid. Avslutade samtalet abrupt och bad om ursäkt för att jag ringde. Men jag vet inte vad jag ska göra när jag mår dåligt. Gick hem i förtid från mötesplatsen o la mig på sängen, men var tvungen att stiga upp igen pg a oro. Gick en andra gång och handlade i mataffären. Jag bävar för kvällen, hur ska det gå det här?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag vet mycket väl att AE ka man bara ringa i nödfall. Men jag håller på att gå upp i atomer. Bokstaven B har hängt sig. Måste ha ett nytt tangentbord. En massa småsaker gör mig orolig. Vill ringa AE igen, men inte gå upp till dem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

AE ringde upp mig nyss, det var klädsamt. Damen i luren ville veta hur jag mådde och jag sa att det var mycket bättre. Jag har inget behov av AE längre. Inte för tillfället.
Post Reply