Porr

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36742
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Porr

Post by memphis »

Jag tror att porr är något som är skadligt för människor. Då menar jag inte bara de som gör filmerna och figurerar i dem, utan jag menar att porr är skadligt för konsumenten.
Det är för det första beroendeframkallande. För det andra förstör porr förmågan att ha riktig sex, med en riktig person. Därför är även AI- skapad porr av ondo. Men AI har ingen moral. Så de skiter i vilket!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23304
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Porr

Post by Zoidar »

Jag håller med dig Memphis. Tror också porr är skadligt både för de i filmerna och de som ser filmerna.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18616
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Porr

Post by Krokus »

Det tror jag också. En visuell drog.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23304
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Porr

Post by Zoidar »

Såg ett youtube-klipp om det. Många porrstjärnor hamnar i drogträsk eller begår självmord till slut. Det tär på deras självkänsla.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18616
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Porr

Post by Krokus »

I gymnasiet skrek en kille i klassen följande under en lektion i ellära: "åh, vad jag vill sätta på Jenna Jameson i prutten!". De flesta skrattade. Jag tyckte det var obekvämt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37009
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Porr

Post by Geta »

Förr fanns bara bilder på kvinnor i underkläder i Åhlens katalog.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Porr

Post by björk »

Det finns stöd via kultur,!
Band som The Cranberries
TEX eller varför inte Aimee Man med magnolia.
kanske i viss mån Erasure......

Aimee man har med gjort The Forgotten arm

Image

Image


Image

Image
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4298
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Porr

Post by yrväder »

Jag tittar inte på porr men jag har glimtat. Ska verkligen en kvinna njuta av att tas bakifrån och fram och stöna njutningsfullt. Ska säga att det hade min själ inte jag gjort. Vrångsyn det är vad det på sex mellan 2 människor. Sjuk industri. LPT
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12691
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Porr

Post by zoegas »

Jag tror inte det är skadligt. Lika lite som musik och vanlig film som målar upp helgalna saker. Men många får nog en skev syn på hur sex är. Många blir nog extrema.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12599
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Porr

Post by Jocke »

Ja, jag är uppvuxen på 60-70-talet då all möjlig porr kom fram, t.o.m på en bio-salong här i stan kunde man se porr ganska långt in på 80-talet. En f.d handledare på mitt jobb, berättade att han hade jobbat som biografmaskinist på stället i fråga. Det kom mest karlar. Ganska fullt i salongen ibland. Sedan fanns ju video-boxar att hyra för porr. Stan hade även en porraffär här i stan, men kvinnorna lyckades stänga den butiken efter ett tag.

Sommaren med Monika av Bergman och vissa andra filmer av andra, varav en blev förbjuden att visa på bio. Vilgot sjöman tror jag han hette? Så det är jättesvårt att breaka denna karusell, det är absolut beroendeframkallande. AI ska nog förhindras skapa sådan filmer, tror jag? Det finns flera skådespelare som har skrivit böcker om denna så kallade ondska!

Men jag har inget svar på hur man ska breaka detta! Men t.o.m vissa kabeltv hade att erbjuda porr i sina kanaler, nu minns jag inte var, men dem stängde ned det då dem insåg att det är löjligt att visa sådana filmer vartenda kväll. Nu kanske varje distributör av bredband ska förhindra detta visas hela dygnet på datorn. Det är väl svårast att stoppa detta, då detta är en biljon affär för branschen.

Men dem som tittar på detta är nog av blandad karaktär. Men jag jag tycker det är värre att köpa sex och i princip vådta dessa kvinnor som oftast kommer från andra länder, deem försöker även förhindra barnssex och djursex och annan sex kanske. Men den vanliga filmerna är nog upphovet till all sexuell idustri.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12691
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Porr

Post by zoegas »

Hela internet svämmar över med porr.
User avatar
Kloppe
Terbiummedlem
Posts: 2428
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Porr

Post by Kloppe »

Jag har blivit alltmer ointresserad av porr och sex med åren (fyller 57 i år).
Visst, om den rätta skulle dyka upp skulle jag vara intresserad av att ha sex med henne. Men vanligtvis är jag inte speciellt intresserad.
Post Reply