Påverkas sjukpenningen om man får en större summa pengar?

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13202
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Påverkas sjukpenningen om man får en större summa pengar?

Post by amandara »

Zoidar wrote: 15 Aug 2023, 15:12
amandara wrote: 15 Aug 2023, 15:10 Min kusin har inga skelett i garderoben. Han har vart moderat sen 14. Det är subventionerade förmåner han har.
Jahaja! Trevligt för honom, antar jag.
Ja. Sånt är systemet.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23273
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Påverkas sjukpenningen om man får en större summa pengar?

Post by Zoidar »

Här är mulet idag och regn. Inget vidare väder. Det är inte så man vill gå ut.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23273
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Påverkas sjukpenningen om man får en större summa pengar?

Post by Zoidar »

Sen förstår jag inte att jag är jag. Jag kunde väl lika gärna vara en fisk? Jättekonstigt!

Blubb, blubb, blubb... ○°°
Last edited by Zoidar on 15 Aug 2023, 15:41, edited 1 time in total.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13202
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Påverkas sjukpenningen om man får en större summa pengar?

Post by amandara »

Zoidar wrote: 15 Aug 2023, 15:38 Sen förstår jag inte att jag är jag. Jag kunde väl lika gärna vara en fisk? Jättekonstigt!
Vill du utveckla? Såklart man kunde varit vad som helst, kanske, men nu är vi människor. Om du vill får du gärna berätta mer om hur du tänker. Men noway - inget tvång. Bara nyfiken, på dina världar
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23273
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Påverkas sjukpenningen om man får en större summa pengar?

Post by Zoidar »

amandara wrote: 15 Aug 2023, 15:41
Vill du utveckla? Såklart man kunde varit vad som helst, kanske, men nu är vi människor. Om du vill får du gärna berätta mer om hur du tänker. Men noway - inget tvång. Bara nyfiken, på dina världar
Det jag inte förstår är varför jag är jag. Jag kunde ju varit du. Menar om ingen av oss fanns från början varför blev jag detta medvetande i personen mig? Jag kunde ju lika bra varit medvetandet i personen dig. Helt oförklarligt tycker jag.

Kanske bättre inte tänka på sådant.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36967
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Påverkas sjukpenningen om man får en större summa pengar?

Post by Geta »

Typiska tankar hos schizofrena!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13202
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Påverkas sjukpenningen om man får en större summa pengar?

Post by amandara »

Zoidar wrote: 15 Aug 2023, 15:45
amandara wrote: 15 Aug 2023, 15:41
Vill du utveckla? Såklart man kunde varit vad som helst, kanske, men nu är vi människor. Om du vill får du gärna berätta mer om hur du tänker. Men noway - inget tvång. Bara nyfiken, på dina världar
Det jag inte förstår är varför jag är jag. Jag kunde ju varit du. Menar om ingen av oss fanns från början varför blev jag detta medvetande i personen mig? Jag kunde ju lika bra varit medvetandet i personen dig. Helt oförklarligt tycker jag.

Kanske bättre inte tänka på sådant.
Jag har aldrig tänkt så. Däremot har jag länge i långa perioder tänkt att jag är fel. Antar dåligt självförtroende. Men jag har som gränser kring min personlighet - på ett sätt som du kanske inte har? Jag förstår inte riktigt - men berätta gärna mer! Man kunde vart ett grodyngel?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23273
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Påverkas sjukpenningen om man får en större summa pengar?

Post by Zoidar »

Geta wrote: 15 Aug 2023, 15:48 Typiska tankar hos schizofrena!
Ja, bara försöka gilla läget.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23273
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Påverkas sjukpenningen om man får en större summa pengar?

Post by Zoidar »

amandara wrote: 15 Aug 2023, 15:51
Jag har aldrig tänkt så. Däremot har jag länge i långa perioder tänkt att jag är fel. Antar dåligt självförtroende. Men jag har som gränser kring min personlighet - på ett sätt som du kanske inte har? Jag förstår inte riktigt - men berätta gärna mer! Man kunde vart ett grodyngel?
Jag vet inte om jag bör prata om det. Jag blir förvirrad själv. Tycker det är ett mysterium.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36967
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Påverkas sjukpenningen om man får en större summa pengar?

Post by Geta »

Jag tänker så ibland. Jag kunde vara flugan som kryper på min balkong.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23273
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Påverkas sjukpenningen om man får en större summa pengar?

Post by Zoidar »

Geta wrote: 15 Aug 2023, 16:16 Jag tänker så ibland. Jag kunde vara flugan som kryper på min balkong.
Väl bra på så sätt man blir mer medkännande med allt levande.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36967
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Påverkas sjukpenningen om man får en större summa pengar?

Post by Geta »

Jag tycker att det är fantastiskt att millimeter stora kryp är levande och kan röra på sig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply