To be or not to be

Moderator: Moderator 1

User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

To be or not to be

Post by Koi »

Rösterna har inte fått som de vill, att jag skadar mig själv genom att hoppa från bron eller framför tunnelbanan.

Så nu har de börjat hota mig och säger jag ska skada andra också, på groteska sätt. Annars kommer de me se till att jaginte blir långvarig.

Tänker INTE agera på det. Möjligen i självförsvar.

Hur mycket ska msn egentligen berätta på öppenvården? Jag är ju inte farlig.har ju inte agerat på nåt av det hittills. Jag är livrädd att säga något.

Jag vill absolut inte bli inlagd. Där finns en personal som jag anmält till patientnämnden. Hon är elak med flit. Hon blev inte glad på mig när hon hon fick reda på det. Plus att jag mår mycket bättre hemma. Har fått nog av det där stället.

Det började så smått två veckor sedan. Men nu har det eskalerat och är riktigt jobbigt.

Får bilder i huvudet av resultatet
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23233
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: To be or not to be

Post by Zoidar »

Låter jobbigt Koi! Har inga tips eller bra råd. Jag har sluppit röster.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1770
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: To be or not to be

Post by Inwatto »

Så jobbigt har inte jag haft det med röster som du har, Koi. Kan inte svara på din fråga om hur mycket du ska säga i öppenvården. De har ju bara verktygen mer medicin och/eller inläggning. När det gäller röster så har jag förstått att de inte försvinner med medicin även om man tar hästdoser. Men, jag är inte läkare. Kanske mildras de med medicin. Vill tro det.

Mina inre röster började när jag var 40 år. Nu är jag 60, och de finns fortfarande kvar fast inte alls så märkbart. Troligen för att jag inte gett dem utrymme sista tiden. De blir intensivast om de får chansen till makt. Tror det finns något slags poängsystem i hjärnan där röster får poäng för påhitt som blivit verklighet. Genom att ignorera infallen, så tappar de makt. Och kanske tappar de intresset för att störa dig.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: To be or not to be

Post by Koi »

Tack! Försöker ignorera. Men jag har bra perioder när de är neutrala, sen kommer den här skiten med jämna mellanrum.

Det där med poängställning är nog nära sanningen.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1770
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: To be or not to be

Post by Inwatto »

Kom på en sak till: Det som sker vid en inläggning är att stressen minskas. Se över om du är stressad och om du kan minska på belastningen!

Själv lever jag som inlagd med fasta tider för mat och sömn. Då kan jag klara mig på 5 mg Abilify om dagen. Skulle behöva mycket mer om jag levt ett fullt liv.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: To be or not to be

Post by Koi »

Inwatto wrote: 25 Aug 2023, 21:32 Kom på en sak till: Det som sker vid en inläggning är att stressen minskas. Se över om du är stressad och om du kan minska på belastningen!
Jag blir stressad av att bli inlagd pga personalen jag anmält. Hom stressar mig.

Vsd som stressar nu….alla intryck i stan. Vet inte hur man får bort det.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: To be or not to be

Post by Krokus »

Koi,
Tycker du att du mår bra av att åka till stan? Om jag har förstått rätt är det din arbetsträning som ligger i stan. Skulle du kunna byta arbetsplats?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: To be or not to be

Post by Koi »

Krokus wrote: 26 Aug 2023, 08:03 Koi,
Tycker du att du mår bra av att åka till stan? Om jag har förstått rätt är det din arbetsträning som ligger i stan. Skulle du kunna byta arbetsplats?
Vet inte. Ja, det är i stan. Har sip i september. Får se vad som händer då.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: To be or not to be

Post by zoegas »

Finns det inte flera avdelningar där du bor?
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: To be or not to be

Post by Koi »

zoegas wrote: 22 Sep 2023, 18:52 Finns det inte flera avdelningar där du bor?
Jo. Massor. Men bara två psykos och jag hör till den ena pga var jag bor.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: To be or not to be

Post by zoegas »

Koi wrote: 22 Sep 2023, 20:33
zoegas wrote: 22 Sep 2023, 18:52 Finns det inte flera avdelningar där du bor?
Jo. Massor. Men bara två psykos och jag hör till den ena pga var jag bor.
Du kan nog fråga läkaren, säg som det är. Jag tror inte det är några problem att bli inlagd nån annanstans.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: To be or not to be

Post by Koi »

Ok. Tack
Post Reply