Funderingar kring byta jobb

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Funderingar kring byta jobb

Post by Zoidar »

Geta wrote: 03 Sep 2023, 16:43 Varken amandara eller jag trivdes i äldrevården. Det var för sorgligt som slutstation för de äldre i livet. Väldigt många var dementa. Idag tror jag att man har särskilda boenden för dementa.
Kanske deppigt ställe att vara på.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Funderingar kring byta jobb

Post by Hercules723 »

Du kanske kan jobba natt? Min mor har gjort det och min moster jobbar natt nu med. Bör vara lägre tempo på natten?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Funderingar kring byta jobb

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 16 Sep 2023, 17:27 Du kanske kan jobba natt? Min mor har gjort det och min moster jobbar natt nu med. Bör vara lägre tempo på natten?
Det kanske kunde vara något. Högre timlön med. Antar att om man jobbar natt jobbar man färre dagar i veckan.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Funderingar kring byta jobb

Post by Hercules723 »

Har jag hittat det perfekta jobbet för dig Zoidar!? :mrgreen:

Jag tycker detta verkar vara urbra jobb!
"vad tjänar en vaktmästare i en bostadsrättsförening?"
Lönen för en vaktmästare i en bostadsrättsförening kan variera beroende på flera faktorer, såsom arbetsuppgifter, arbetsomfattning och eventuell tidigare erfarenhet. Generellt sett kan en vaktmästare i en bostadsrättsförening tjäna mellan 20 000 och 30 000 kronor i månaden. Det är viktigt att komma ihåg att detta är en ungefärlig uppskattning och att lönen kan skilja sig åt från fall till fall. Om du vill veta exakt vad en viss vaktmästare tjänar i en specifik bostadsrättsförening kan det vara bäst att kontakta föreningen direkt.
Källa: https://www.fraga.ai/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Funderingar kring byta jobb

Post by Zoidar »

En vän till mig jobbar 6h i veckan som vaktmästare på en bostadsrättsförening. Jag är dock ingen "handyman". Jag har snarare tummen mitt i handen.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Funderingar kring byta jobb

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 16 Oct 2023, 23:24 En vän till mig jobbar 6h i veckan som vaktmästare på en bostadsrättsförening. Jag är dock ingen "handyman". Jag har snarare tummen mitt i handen.
Aha, jag är ingen "handyman" heller. Så det funkar inte för mig, men det verkar vara roligt jobb och varierat. :)
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Funderingar kring byta jobb

Post by Hercules723 »

Vad tycker din vän om jobbet, Zoidar? :D
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Funderingar kring byta jobb

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 17 Oct 2023, 00:34 Vad tycker din vän om jobbet, Zoidar? :D
Han tycker det är bra, fast han säger inte så mycket om det. Han har depression eller kanske mer åt hållet apati. Han är iaf händig. Han har fixat mycket i sin egen lägenhet också: Slagit bort en vägg och gjort om köket.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Funderingar kring byta jobb

Post by Hercules723 »

Oj! Ja, då är man väldigt händig om man klarar av sådana stora projekt! Jag har också tummen mitt i handen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36931
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Funderingar kring byta jobb

Post by Geta »

När jag köpte den här bostadsrätten för 24 år sedan, frågade jag vicevärden vad jag fick göra själv i lägenheten. Han sa att jag inte fick flytta väggar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Funderingar kring byta jobb

Post by Zoidar »

Geta wrote: 17 Oct 2023, 11:28 När jag köpte den här bostadsrätten för 24 år sedan, frågade jag vicevärden vad jag fick göra själv i lägenheten. Han sa att jag inte fick flytta väggar.
Min vän slog ut väggen till klädkammaren. Det var ingen bärande vägg.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply