Lita på vården

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Lita på vården

Post by Koi »

Vad ska man göra. Litar inte på nån i vården. Mår skitkasst men vill inte berätta för dem. Jag litar inte på dem. Blivit inlagd varje gång jag ens andats åt att jag mår dåligt.

Men det börjar bli ohållbart. Jag har sovit på sömnpiller sen i juni eller nåt. Så jag sover ca 8 timmar. Så det är inte problemet.

Men jag mår riktigt jävla kasst. Jag måste berätta på torsdag när jag träffar en ssk. Men jag litar inte på nån där.

Jag vill inte vara inlagd. Vill verkligen inte det. Jag vill lösa måendet hemma. Mår bäst hemma. Försöker de lägga in mig går jag därifrån.

Hur ska man lita på vården?
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1771
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Lita på vården

Post by Inwatto »

Man kan lita på att vården gör sitt bästa och att de ser till samhällets bästa. Men, de ser inte till Ditt bästa, det kan man tro för de lägger sig i allt möjligt. Där är inte vården att lita på som en förälder hade varit.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Lita på vården

Post by Koi »

Det är just det som är störande. De gör inte det som är bäst för mig. Jag vill vara hemma. Man blir hjärndöd på avdelning. Finns inget att göra.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1771
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Lita på vården

Post by Inwatto »

Om läget blir mer och mer ohållbart, så är inläggning det som ger snabbast kontakt med läkare (som kan ändra medicinerna). Annars är kön lång till att få en tid i öppenvården, suck.

Håller helt med dig att inläggning är hjärndött. Det är väl designat så, så man blir trött på´t och vill hem så fort som möjligt (varje dag kostar rätt mycket för sjukvården).
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Lita på vården

Post by Koi »

Har läkartid nästa vecka. Men vet inte om jag kan vänta tills dess. Jo kanske går. Det är på måndag.

Men jag VET att jag behöver hjälp. Men vågar inte säga nåt till dem.

Kanske bra att fånga skiten innan det blir ett faktum
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1771
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Lita på vården

Post by Inwatto »

Jag kan egentligen inte säga vad du ska göra för jag vet inte hälften av vad du brottas med. Men, kan en medicinändring hjälpa dig må bättre, så måste du nog lita på vården och säga hur du mår, annars händer inget.

Ta en dag i taget, så är det snart måndag.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Lita på vården

Post by Koi »

Så sant. Brottas med starka suicidtankar.

Orkar inte bråka med rösterna. Mer. De säger jag ska skada. Mig själv. Eller snarare dö. Hoppa från bron ex
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Lita på vården

Post by Koi »

Jag har orkat stå emot. Har inga fördiga planer. Är hemma hos familj. Så ingen. Behöver vara. Orolig.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1771
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Lita på vården

Post by Inwatto »

Värsta sortens dåligt mående, alltså.

Du får välja mellan att kämpa i hemmet eller lita på vården att de kan hjälpa dig. Inte ett lätt val, men jag hade valt det senare.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Lita på vården

Post by Koi »

Inwatto wrote: 29 Aug 2023, 21:47 Värsta sortens dåligt mående, alltså.

Du får välja mellan att kämpa i hemmet eller lita på vården att de kan hjälpa dig. Inte ett lätt val, men jag hade valt det senare.
Hemma blir det nog inte bättre om jag inte får hjälp t. Ill att må bröttee.
Post Reply