Smoothie-dieten

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23488
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Smoothie-dieten

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 28 Jul 2021, 11:43 En nackdel med att minska rejält på kolhydrater och öka protein, är att plånboken blir tunnare.
Ja, tyvärr stämmer det.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18719
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Smoothie-dieten

Post by Krokus »

Tonfisk på burk är billigt! :D
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23488
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Smoothie-dieten

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 28 Jul 2021, 11:47 Tonfisk på burk är billigt! :D
Jag äter makrill på burk numera.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Smoothie-dieten

Post by Klankedinken »

Tycker det är intressant ändå Zoidar.. Du verkar pröva nya saker mest för att hålla igång?
Det är viktigt att ha ett mål har du sagt..
Det jag inte tycker är "okej" med dietande är att det är ganska påfrestande för kroppen att vara i svält. Det är inget roligt tillstånd.

Jag gör så att jag äter friskostigt men så tränar jag till det..

T.ex. så har jag köpt Thaimat idag och efter jag har smält den blir det ett träningspass med bodycombat!

https://www.youtube.com/watch?v=xbABGepKT2o
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13276
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Smoothie-dieten

Post by amandara »

Thaimat är väl nyttigt? Och bra?
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Smoothie-dieten

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 28 Jul 2021, 12:47 Thaimat är väl nyttigt? Och bra?
Känner mig ganska däst efter att ha ätit hela lådan.. får se om jag får energi eller om det bara lägger sig kring bilringarna.. vill helst träna inom 30 minuter.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23488
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Smoothie-dieten

Post by Zoidar »

Klange, nä svält är inte bra. Det är väl det som är det svåra, att äta lagom. Hörde en kille på gymmet som sa han gett upp att vara i toppform, för han blev så lättirriterad. Finns nog ett "happy medium". Tycker det är kul du hittat träning som du gillar.

Jag använder ordet diet, men kanske bättre säga kosthållning. Jag tror inte heller på kortsiktiga lösningar.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Smoothie-dieten

Post by Klankedinken »

Zoidar wrote: 28 Jul 2021, 16:28 Klange, nä svält är inte bra. Det är väl det som är det svåra, att äta lagom. Hörde en kille på gymmet som sa han gett upp att vara i toppform, för han blev så lättirriterad. Finns nog ett "happy medium". Tycker det är kul du hittat träning som du gillar.

Jag använder ordet diet, men kanske bättre säga kosthållning. Jag tror inte heller på kortsiktiga lösningar.
Är rädd att säga det men den ända långsiktiga lösningen är att äta så mycket kroppen behöver och att lyssna efter dess behov.. Kroppen har en inre termostat som säger till när man ätit för mycket eller för litet och påverkar hur mycket man äter sedan..
Tyvärr finns det människor som förstört sin naturliga balans eller kanske aldrig haft någon som utvecklar ätstörning..
I min mening är ätstörning när man försöker kontrollera sitt ätande.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23488
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Smoothie-dieten

Post by Zoidar »

Tror nog det är ett måste att kontrollera maten på ett eller annat sätt för hålla normalvikt i dagens samhälle, där vi får hur mycket mat och sötsaker vi vill och när vi vill. Men visst det kan bli sjukligt också att kontrollera allt.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Smoothie-dieten

Post by Klankedinken »

Zoidar wrote: 28 Jul 2021, 16:44 Tror nog det är ett måste att kontrollera maten på ett eller annat sätt för hålla normalvikt i dagens samhälle, där vi får hur mycket mat och sötsaker vi vill och när vi vill. Men visst det kan bli sjukligt också att kontrollera allt.
Vad sägs om att hitta ett så naturligt sätt att leva på som möjligt och låta kroppen sköta resten sen?
Kroppen behöver vissa saker för att må bra. Motion, sömn, vila, mat.. Allting..

Men du är inne på det centrala! Idag använder människor mat för att stilla sina sinnen. Det är inte konstigt att människor med psykisk ohälsa väger mer.. Det är också så att ju mer utbildad du är destå bättre mår kroppen. Det betyder att fetman och övervikten är ett resultat av att många människor inte klarar av att leva ett modernt liv.

Därför behöver vi kämpa emot, och det gör vi genom att träna, finna tid för ro och reflektion..

Det är stressen som är boven och träning är det bästa sättet att hantera stress! Det är för övrigt det bästa du kan göra för din kropp..
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23488
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Smoothie-dieten

Post by Zoidar »

Det kan jag hålla med om.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18719
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Smoothie-dieten

Post by Krokus »

https://www.svd.se/for-hjarnan-ar-alla- ... k-likadana

En artikel om beroende och dopamin. Såg nu att den är från 2007.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply