Ej äta - hur länge klarar man sig?

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Ej äta - hur länge klarar man sig?

Post by Koi »

Som titeln. Hur länge klarar man sig på bara att dricka?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23230
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ej äta - hur länge klarar man sig?

Post by Zoidar »

Koi wrote: 01 Sep 2023, 21:42 Som titeln. Hur länge klarar man sig på bara att dricka?
Kan säkert klara sig månader med näringsdryck eller menar du bara vatten?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ej äta - hur länge klarar man sig?

Post by Fantasio »

Ingen aning. Några veckor kanske? På sjukhuset finns väl näringsdryck att få när man inte äter.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1770
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Ej äta - hur länge klarar man sig?

Post by Inwatto »

Tror 2 veckor. Men, när jag frågade min medicine doktor om att fasta fastän jag har diabetes 1, så sa han "Nä, det får du inte.". Tror det är för att kroppen inte bara tar av fettet, utan i första hand energi från musklerna och hjärtat är en muskel, så man får försvagat hjärta av att inte äta. För mig hade det varit ajö.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Ej äta - hur länge klarar man sig?

Post by Safir »

Läst för länge sen att man kan klara sig 3 veckor på enbart vatten men det beror väl på utgångsläget. En mager 80-åring skulle kanske inte klara det.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ej äta - hur länge klarar man sig?

Post by Geta »

Åldringar ska helst vara lite runda.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Ej äta - hur länge klarar man sig?

Post by zoegas »

Jag har hört 3 månader. Men det skadar.
The longest recorded fast without food, with medical supervision and documented evidence, is an extraordinary case. One of the most famous examples is that of Angus Barbieri, a man from Scotland who, under medical supervision, fasted for 382 days. His fast began on June 11, 1965, and he consumed only water and multivitamins during this period. Angus Barbieri went from weighing 456 pounds (207 kg) to 180 pounds (82 kg) during this extended fast.
ChatGPT
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Ej äta - hur länge klarar man sig?

Post by Koi »

zoegas wrote: 10 Sep 2023, 16:41 Jag har hört 3 månader. Men det skadar.
The longest recorded fast without food, with medical supervision and documented evidence, is an extraordinary case. One of the most famous examples is that of Angus Barbieri, a man from Scotland who, under medical supervision, fasted for 382 days. His fast began on June 11, 1965, and he consumed only water and multivitamins during this period. Angus Barbieri went from weighing 456 pounds (207 kg) to 180 pounds (82 kg) during this extended fast.
ChatGPT
Oj. Ja man kanske skulle köpa vitaminer
Post Reply