Dosminskning

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dosminskning

Post by Zoidar »

Nobel wrote: 11 Jun 2021, 20:37 Vi ska testa att sätta ut Olanzapin, alltså testa 10 mg Aripiprazol monoterapi. Är lite nervös och intalar mig att jag borde kunna stå emot en eventuell psykos med rationellt tänkande. Men det är väl önsketänkande.
Vilken dos Olanzapin har du nu? Har du båda nu?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Dosminskning

Post by Nobel »

Zoidar wrote: 11 Jun 2021, 21:57
Nobel wrote: 11 Jun 2021, 20:37 Vi ska testa att sätta ut Olanzapin, alltså testa 10 mg Aripiprazol monoterapi. Är lite nervös och intalar mig att jag borde kunna stå emot en eventuell psykos med rationellt tänkande. Men det är väl önsketänkande.
Vilken dos Olanzapin har du nu? Har du båda nu?
Har både 2.5 mg Olanzapin och 10 mg Aripiprazol just nu. Har aldrig testat Aripiprazol monoterapi innan så är orolig.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dosminskning

Post by Zoidar »

Det förstår jag Nobel, men det är bara en liten dos Olanzapin du har. Kan mycket väl funka att ta bort den.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Dosminskning

Post by Krokus »

Cosmos wrote: 27 May 2021, 21:46 Har bara 10 mg Olanzapin och Mirtazapin 15 mg till natten. Funderar att sätta ut dem då båda är fettomediciner som inte gör någon större nytta. Tog just 200 mg Quetiapin för att få någon lugn och ro. Sobil/Oxascand 20 mg hade ingen effekt alls. Vill ha lugn och ro mest av allt. Känns som hela kroppen går på högvarv.
Har du gått upp i vikt sedan du började med Mirtazapin 15mg? Min nya psykiatriker påstår att av den dosen sker ingen viktökning. Jag vågar inte prova. Väger runt 73-74kg och vill inte väga mer.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Dosminskning

Post by Cosmos »

Jag har gått upp i vikt hela tiden med dessa mediciner. Det hela ballade ur totalt med insättandet av Mirtazapin. Nu håller jag en soppdiet men det är svårt. Vill äta hela tiden. Nu kommer jag dock att bli av med Olanzapinet helt och ersätta det med Trilafon som inte ger någon viktuppgång. Min vän har gått ner snart 10 kg med denna diet.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dosminskning

Post by Zoidar »

Cosmos wrote: 29 Jun 2021, 21:01 Jag har gått upp i vikt hela tiden med dessa mediciner. Det hela ballade ur totalt med insättandet av Mirtazapin. Nu håller jag en soppdiet men det är svårt. Vill äta hela tiden. Nu kommer jag dock att bli av med Olanzapinet helt och ersätta det med Trilafon som inte ger någon viktuppgång. Min vän har gått ner snart 10 kg med denna diet.
Soppdiet, hur äter du då?

Jag gick ner 5kg ganska omgående på Perfenazin. Tror Trilafon kommer göra det enklare för dig att tappa kilon.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Dosminskning

Post by Cosmos »

Soppdiet innebär att du äter en rejäl frukost med musli, bröd och ägg för att sedan inte äta någonting förrän på kvällen då du äter en soppa. Ska fungera stenhårt.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dosminskning

Post by Zoidar »

Cosmos wrote: 30 Jun 2021, 10:49 Soppdiet innebär att du äter en rejäl frukost med musli, bröd och ägg för att sedan inte äta någonting förrän på kvällen då du äter en soppa. Ska fungera stenhårt.
Two meals a day. Jo då lär man ju gå ner.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Dosminskning

Post by yrväder »

Jag tog bara 3 mg igår morse av Invega och 3 i morse men efter incidenten på Facebook har jag varit satans irriterad så jag tog 3 mg till ikväll. Jag mår bättre på 6 mg det gör jag min kropp börjar ta stryk njurar och Invega är inte bra för njurar paliperidon är bättre men inte när det kommer till de vita blodkropparna.
Kommer nog dö i förtid medicin förgiftad.

Magen har stått still i 3 dagar man blir så trött på att ta 3 dospåsar , ögondroppar, astmamedicinen skiter jag allt som oftast i. Trött på det. Trött på medicin.
Får räcka morgon och kväll.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Dosminskning

Post by Koi »

Jag har fått sänka Haldolinjektionen från 150 till 120 mg.
Har fortfarande 400 på Abilify. Hoppas jag får sänka Haldol lite till. Tror det är den som gör att jag blir trött så fort.

Hade Abilify i många år, bara Abilify och då kunde jag jobba.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Dosminskning

Post by Koi »

yrväder wrote: 07 Nov 2023, 18:11

Magen har stått still i 3 dagar
Fikon, Dadlar, Katrinplommon. Mycket vatten och motion. Löser alla proppar.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Dosminskning

Post by yrväder »

jag orkar inte höra på sånt
Post Reply