Fattiglappar.

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12705
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Fattiglappar.

Post by zoegas »

Premium, tyvärr. Ännu en som svälter. Vad är det för räkningar hon har om hon inte har pengar över? Jag tycker inte ett dugg synd om dem. Jag kan spara 5-6000 varje månad om jag är smart. Hon har säkert mobil på 15.000 och andra avbetalningar. Lev inte över dina tillgångar!!

https://www.expressen.se/amelia/premium ... g-hungrig/
En månad hade hon bara 23 kronor kvar när alla räkningar var betalda.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18648
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Fattiglappar.

Post by Krokus »

Synd att det inte framgår vilken inkomst hon har. Är det pension, och hur mycket? Hon kanske har missat att ansöka om bostadstillägg.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12705
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fattiglappar.

Post by zoegas »

Krokus wrote: 27 Sep 2023, 10:33 Synd att det inte framgår vilken inkomst hon har. Är det pension, och hur mycket? Hon kanske har missat att ansöka om bostadstillägg.
Du är en fattiglapp. Konstiga regler med ersättning. Hamnar du i mycket problem, så kan jag swisha dig. Det är bara att fråga.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18648
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Fattiglappar.

Post by Krokus »

Det är lugnt zogge! ❤️
Så länge min mamma lever och har råd så kan hon sponsra! Min förra hund var det hon som köpte, och min nuvarande hund betalade hon större delen av inköpspriset. Däremot är det jag och sambon som står för foder m.m.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37036
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Fattiglappar.

Post by Geta »

Havregrynsgröt är lösningen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23334
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fattiglappar.

Post by Zoidar »

Ja, havregröt kan man ha som bas. Kan spara tusenlappar.

När jag var tonåring och körde hårt på gymmet åt jag nästan bara havregryn och proteinpulver. Det fungerade bra. Åt iof en lagad måltid per dag, den morsan lagade. Bodde ju hemma.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37036
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Fattiglappar.

Post by Geta »

De som klagar mest brukar inte vara fattigast. Det är klart att man får lägga om sitt liv som änka. Inte behöver hon gå till sängs hungrig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12705
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fattiglappar.

Post by zoegas »

Exakt Geta! Det är inte Afrika det här. Där är tillräckligt med pengar.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12705
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fattiglappar.

Post by zoegas »

Stackarna som går på socialbidrag kan jag förstå. Men pensionen är inget att gnälla över.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37036
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Fattiglappar.

Post by Geta »

Politikerna och journalisterna ojar sig ofta över pensionärerna. Amelia Adamo hävdar att pensionärerna har det bra överlag i Sverige.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8217
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Fattiglappar.

Post by Richard »

Förslöv ligger i Båstad kommun o är ett "lite finare område"...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8206
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Fattiglappar.

Post by wasp »

Geta wrote: 27 Sep 2023, 11:20 Havregrynsgröt är lösningen.
Ja! Du tycker gröt åt fattiglappar, medan årets första hummer såldes för 44.000:- kilot. Skillnad på loppor och folk enligt dig då!
Post Reply