Schizofrena får sämre kroppslig vård än andra (Läkartidningen)

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Schizofrena får sämre kroppslig vård än andra (Läkartidningen)

Post by Geta »

De är oftare utsatta för övergrepp också.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyhe ... -an-andra/
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4297
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Schizofrena får sämre kroppslig vård än andra (Läkartidningen)

Post by yrväder »

Det är sant och om jag ser till mina syskon och hur de har haft det så hör även andra grupper inom funktionsnedsättning till denna grupp.
Jag har tittat i min journal från baravägen år 2017 på provtagning
Och i november låg leocyter vita och röda blodkroppar en bra bit över refensvärdet likadant när jag var där under sommarn.
Homocystein värdet för kroppens ämnesomsättning låg också över referensvärdet. Brist på B12 de gjorde inget de gav mig vegomat när jag kom dit utan att fråga mig för då hade jag kunnat tala om att jag har varit kött och fiskätare sen barnsben prövat i 1 -2 månader att leva vegetarisk aldrig vego dock hönor behöver värpa och vi fiser väl själva så varför skulle inte kon få släppa en fis och vad skulle hända kon om ingen mjölka ingen jävla logik i att vara vego snart är det väl nån jävel som stör sig på att fågelskit dimper i marken.
Man behöver inte gå långt för hitta de som skiter i Schizofrena det var samma läkare som stod för provtagning avd 1 akuten sommar 2017 som när jag återigen var på LPT höst denna gång en läkare jag anmälde efter vistelse akuten 1 och som jag fick besked hade slutat på hösten LPT piva avd 3 Men hur kan han då stå som ansvarig för blodprov höst 2017
Jag kan tala om för dig läkare Erik Stener att jag idag inte hurrar över min hälsa . Tack för ingen hjälp alls.
Last edited by yrväder on 06 Oct 2023, 21:04, edited 3 times in total.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Schizofrena får sämre kroppslig vård än andra (Läkartidningen)

Post by Geta »

Jag får träffa en psykiater en gång per år. Innan dess brukar det tas prover. Vid senaste besöket togs det inga prover.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4297
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Schizofrena får sämre kroppslig vård än andra (Läkartidningen)

Post by yrväder »

Tyckte jag skrev ett svar innan men det försvann jag ger ett kort nu. Gör också hälsoundersökning varje år där man kollar vita och röda blodkroppar, lever, njurar, B12 osv.
Post Reply