kräm & hemorrojder

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23388
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: kräm & hemorrojder

Post by Zoidar »

Jag har problem att när jag är ute och går kommer det plötsligt att jag måste gå på toaletten. Då har jag inte mycket tid. Jag klarar inte hålla emot och olyckan blir ett faktum. Har hänt mig några gånger i år. Det kan bero på mina hemorrojder. En annan orsak kan vara överkonsumtion av fiber samt för mycket fett i kosten. Det är ju inget vidare problem detta. Ska ge Xyloproct-salva en chans till. Har använt det flera gånger förr, men hemorrojderna kommer alltid tillbaka.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18685
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: kräm & hemorrojder

Post by Krokus »

Om jag vore du skulle jag testa Inolaxol när det finns att köpa igen (restnoterat sedan länge). Det är nog bra att förebygga att hemorrojderna blir värre genom att ha "normalt" bajs. Slippa förstoppning och diarre.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58513
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: kräm & hemorrojder

Post by Nissegossen »

Är avföringen lös? Frågar detta för jag skall genomgå koloskopi pga lös avföring. Jag har länge tagit medel för jag får trög mage av Quetiapine jag sover på. Nu är den medicinen restnoterad på Apotek och jag har provat annat, hade Movicol att hämta ut,hon på apoteket frågade, går det bra med ett likvärdigt medel. Tredje dagen med den medicinen fick jag ränneskita,var då ute och åkte spårvagn kunde inte hålla mig till en hållplats utan sket ned mig. sedan dess har inte magen varit bra. Har slutat med den medicinen direkt och har inte tagit den sedan dess, inför koloskopi skall jag ta Movicol har nu äkta Movicol som jag skall ta sista veckan sedan dagen före ett specialmedel och dagen för koloskopin skall jag ta andra dosen, tarmen skall vara helt ren och får endast dricka klar dryck samma dag

krokus, jag tar i brist på Inolaxol nu husk som är bra både mot trög mage och lös mage, det är fibrer från ett frö, kan inte uttala namnet på den, men den ger en jämn avföring, så man slipper förstoppning och skall hjälpa vid lös mage, jag sade åt dig för ett tag sedan
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58513
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: kräm & hemorrojder

Post by Nissegossen »

Zoidar wrote: 15 Oct 2023, 20:56 Jag har problem att när jag är ute och går kommer det plötsligt att jag måste gå på toaletten. Då har jag inte mycket tid. Jag klarar inte hålla emot och olyckan blir ett faktum. Har hänt mig några gånger i år. Det kan bero på mina hemorrojder. En annan orsak kan vara överkonsumtion av fiber samt för mycket fett i kosten. Det är ju inget vidare problem detta. Ska ge Xyloproct-salva en chans till. Har använt det flera gånger förr, men hemorrojderna kommer alltid tillbaka.
Att du krystar så hårt när du skall skita, kan ju mycket väl göra så att du får hemorrojder, sök dig till läkare och be denne skriva ut ett medel som gör avföringen lösare, det motverkar ju Hemorrojder.

Om du nu inte går till läkare, så köp Husk på apoteket, det går inte att få på recept, jag köper husk, då den motverkar trög mage, likaväl som lös mage. Prova, det är värt ett försök.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23388
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: kräm & hemorrojder

Post by Zoidar »

Nissegossen wrote:
Att du krystar så hårt när du skall skita, kan ju mycket väl göra så att du får hemorrojder, sök dig till läkare och be denne skriva ut ett medel som gör avföringen lösare, det motverkar ju Hemorrojder.

Om du nu inte går till läkare, så köp Husk på apoteket, det går inte att få på recept, jag köper husk, då den motverkar trög mage, likaväl som lös mage. Prova, det är värt ett försök.
Jag krystar aldrig hårt. Har inte hård avföring heller, inte heller trög mage. Så det är inte det.

Kan blivit så mycket hudflikar där bak att det är svårt att hålla emot. Åtminstone kommer det aldrig utan förvarning.

Kör xyloproct nu iaf.

Visst skulle jag kunna testa Husk, men äter redan rikligt med fiber. Skadar iof inte att prova.

Edit: Beställt husk nu
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: kräm & hemorrojder

Post by Cosmos »

Jag har Movicol som är ett bulkmedel som gör avföringen mjukare och lättare att "få ut". Lider också av läckage men hemorrojderna brukar hålla sig lugna iaf. Det är bara ibland som de gör ont.
Visste inte att hemorrojder och hudflikar kan orsaka läckage.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23388
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: kräm & hemorrojder

Post by Zoidar »

Cosmos wrote: 15 Oct 2023, 23:54 Jag har Movicol som är ett bulkmedel som gör avföringen mjukare och lättare att "få ut". Lider också av läckage men hemorrojderna brukar hålla sig lugna iaf. Det är bara ibland som de gör ont.
Visste inte att hemorrojder och hudflikar kan orsaka läckage.
Jag vet inte om mina problem beror på hemorrojderna, men har läst att hemorrojder kan vara orsak till att det läcker vätska.

Edit:

https://www.1177.se/Skane/sjukdomar--be ... v%C3%A4ren.
Hemorrojder är ett vanligt besvär som oftast går över av sig själv. Det innebär att det blöder, kliar eller svider runt ändtarmsöppningen. Det kan kännas som att den buktar ut lite, och det kan läcka ut slem eller avföring. Det finns mycket du kan göra själv för att lindra besvären. Du kan även få behandling
Last edited by Zoidar on 16 Oct 2023, 06:16, edited 1 time in total.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4300
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: kräm & hemorrojder

Post by yrväder »

Du ska nog söka dig till en läkare Zoidar för att få hjälp med ditt problem det är urulogen tror jag det är inte nåt med magen det är musklerna i ändtarmen
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23388
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: kräm & hemorrojder

Post by Zoidar »

yrväder wrote: 16 Oct 2023, 06:11 Du ska nog söka dig till en läkare Zoidar för att få hjälp med ditt problem det är urulogen tror jag det är inte nåt med magen det är musklerna i ändtarmen
Jo, bör nog kolla upp det.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18685
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: kräm & hemorrojder

Post by Krokus »

Nissegossen wrote: 15 Oct 2023, 21:14 krokus, jag tar i brist på Inolaxol nu husk som är bra både mot trög mage och lös mage, det är fibrer från ett frö, kan inte uttala namnet på den, men den ger en jämn avföring, så man slipper förstoppning och skall hjälpa vid lös mage, jag sade åt dig för ett tag sedan
Japp, det minns jag. Får köpa husk när mitt lager av Inolaxol är slut. Har kanske tre veckors förbrukning kvar.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58513
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: kräm & hemorrojder

Post by Nissegossen »

Har varit utan Inolaxol länge nu, kommer nu inte ihåg hur länge. Mediciner finns till rätt pris att få tag i, men Sverige är inte villiga att betala därför är många läkemedel borta från Svensk marknad. Myndigheter är dumsnåla på folkets bekostnad. Blir arg när jag tänker på det. Pengarna som styr i så mycket annat
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37099
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: kräm & hemorrojder

Post by Geta »

Det ska bero på den svaga kronan att andra länder inte vill sälja mediciner till oss.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply