Enklast möjliga

Recept på bra, lättlagad och billig mat.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Jaha. Ibland köpte jag de där korvpaketen med ett pojkansikte på. Jag stekte dem oftast, men ibland kokade jag dem. Vid kokning blir väl korven bara varm, eller? Då skulle man ju lika gärna kunna mikra dem. Blir inte Bullens pilsnerkorv bra om man steker den, Geta?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36027
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Enklast möjliga

Post by Geta »

Har aldrig köpt Bullens pilsnerkorv. Jag skulle värma dem i varmt vatten.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Okej, jag får göra det. Ha korvbröd till. Och rostad lök och bostongurka. Mumma!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18139
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Enklast möjliga

Post by Krokus »

Fantasio wrote: 22 Mar 2022, 20:36 Jaha. Ibland köpte jag de där korvpaketen med ett pojkansikte på. Jag stekte dem oftast, men ibland kokade jag dem. Vid kokning blir väl korven bara varm, eller? Då skulle man ju lika gärna kunna mikra dem. Blir inte Bullens pilsnerkorv bra om man steker den, Geta?
Denniskorv! Den går att mikra, men stick några hål i den, annars spricker den.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Tack för bra tips, Krokus. Jag gillar ju stekt mat o tror jag kommer att steka korvarna. Men kokt går bra det också.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Jag skrev in "Hemköp konserver" och fick upp lite varor. Tonfisk av märket Garant säljs billigt, men den är i vatten och ej i olja. En burk med kikärter såg jag också, men dem måste man väl koka, antar jag. Heinz har vita bönor i tomatsås för 10, 95 kronor. Makrillfilé i tomatsås säljs för 16, 95 kronor. Något jag aldrig sett med egna ögon är kantareller i vatten för 24, 95 kronor. Åh, svamp som är så gott. Räkstuvning säljs för 16, 95 kronor. Vet inte vad man äter till det. Sardiner finns också på burk. Champinjoner på burk är gott, men kan tyvärr inte mäta sig med färska champinjoner man steker.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Kanske skulle jag koka pasta och äta direkt ur kastrullen. Min kartong med pasta har stått öppnad i flera år. Bör jag kasta den?
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Enklast möjliga

Post by Klankedinken »

Kolla på förpackningen.. tror pasta håller oändligt!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Enklast möjliga

Post by Zoidar »

Tror de håller 10 år över bäst före.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Jag har aldrig köpt Bullens pilsnerkorv. Är den god? Hur många är det i en burk? Kan man koka den, eller bör den stekas? Jag brukade mest köpa korv med det där barnansiktet på förpackningen. De verkar rätt korta, Bullens pilsnerkorv. Vilket blir billigast att köpa?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12270
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Enklast möjliga

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 02 May 2022, 21:38 Jag har aldrig köpt Bullens pilsnerkorv. Är den god? Hur många är det i en burk? Kan man koka den, eller bör den stekas? Jag brukade mest köpa korv med det där barnansiktet på förpackningen. De verkar rätt korta, Bullens pilsnerkorv. Vilket blir billigast att köpa?
Där är lungor och njurar och sånt i Bullens korv har jag hört. Läs innehållsförteckningen.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Enklast möjliga

Post by Richard »

Jag grillade Bullens pilsnerkorv med två gafflar som jag satte i el-uttaget...

https://www.youtube.com/watch?v=h-imR2YQSWw


Tänk på att skär bort ändarna på korven, jag gjorde inte det, men när gafflarna reagerar med korven bildas cancerframkallande kromföreningar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply