Min katt

Moderator: Moderator 1

Post Reply
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Min katt

Post by yrväder »

Katten har fått sin tablett onsior heter den och när jag får pengar i veckan ska jag beställa tid hos sköterskan på vetklinik för att hon ska få en spruta som heter Solensia med den blir hon helt smärtfri med den ska samköras med tablettbeh. i 2 månader men sedan klarar hon sig med enbart Solensia och den inverkar inte på njurar vilket tablett behandling med all säkerhet kommer att göra med tidens gång.

Har en tillräckligt bra försäkring på katten för att täcka månatlig Solensia behandling.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Min katt

Post by 1Dave »

Hoppas hon mår bättre sen Yrväder
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Min katt

Post by yrväder »

Tack Dave!
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Min katt

Post by Miika »

yrväder wrote: 25 Oct 2023, 09:03 Katten har fått sin tablett onsior heter den och när jag får pengar i veckan ska jag beställa tid hos sköterskan på vetklinik för att hon ska få en spruta som heter Solensia med den blir hon helt smärtfri med den ska samköras med tablettbeh. i 2 månader men sedan klarar hon sig med enbart Solensia och den inverkar inte på njurar vilket tablett behandling med all säkerhet kommer att göra med tidens gång.

Har en tillräckligt bra försäkring på katten för att täcka månatlig Solensia behandling.
Vad har din katt drabbats av? skriver det i hänt i veckan isf
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Min katt

Post by yrväder »

Atros
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18577
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Min katt

Post by Krokus »

Yrväder,

Min förra hund fick liknande injektion en gång i månaden. Librela heter läkemedlet för hund. Han fick biverkningar, vilket djurkliniken inte ville tro på. Bara så att du vet! Förhoppningsvis slipper din katt biverkningar.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Min katt

Post by yrväder »

Förhoppningsvis slipper hon det. Relativt ny medicin.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Min katt

Post by yrväder »

Idag på eftm ska katten min få Solensia sprutan.
Post Reply