Jourmottagning?

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jourmottagning?

Post by Zoidar »

En gång hade jag en blödning i benet. Från akuten fick jag själv gå till avdelningen utan hjälp eller kryckor. Väl inne på avdelningen blev jag körd i rullstol och fick knappt gå själv ens till toaletten. Knäppt de lät mig halta till avdelningen. Ibland verkar de ha noll koll innan man får rätt vård.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12645
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Jourmottagning?

Post by zoegas »

Zoidar wrote: 09 Nov 2023, 22:39 En gång hade jag en blödning i benet. Från akuten fick jag själv gå till avdelningen utan hjälp eller kryckor. Väl inne på avdelningen blev jag körd i rullstol och fick knappt gå själv ens till toaletten. Knäppt de lät mig halta till avdelningen. Ibland verkar de ha noll koll innan man får rätt vård.
Vad gjorde dem med dig. Och hur/vad hände med ditt ben? Var det artär kan man ju dö?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jourmottagning?

Post by Zoidar »

zoegas wrote:
Vad gjorde dem med dig. Och hur/vad hände med ditt ben? Var det artär kan man ju dö?
Jag hade råkat punktera en ådra när jag skulle injicera anabola. Det var på den tiden då jag var ung och ville bli bodybuilder. Det var sista gången jag injicerade i benen. Jag fick ligga med vinklad säng, huvudet ner och benen upp. Det läkte av sig själv. Hade ett enormt blåmärke på benet.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jourmottagning?

Post by Krokus »

Zoidar,

Oj, brukade du injicera? Jag trodde att du tog tabletter med anabola steroider. Kanske inte lika effektivt med tabletter, eller?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12645
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Jourmottagning?

Post by zoegas »

Kanske ska sluta tilltala dig med Zoidar. Kalla dig för Biffen istället? Det kan bara finnas en Z!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jourmottagning?

Post by Krokus »

Apropå anabola... Stämmer det att man får "roid rage" och att man blir överkåt? Jag syftar på män som tar anabola. När jag gick på komvux pratade vi en del om anabola och doping, men jag minns inte längre.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jourmottagning?

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 10 Nov 2023, 13:12 Zoidar,

Oj, brukade du injicera? Jag trodde att du tog tabletter med anabola steroider. Kanske inte lika effektivt med tabletter, eller?
Tabletter är ohälsosammare. Injektion behöver inte gå igenom lever o.s.v. Vill man ta en högre dos är det nästan omöjligt med bara tabletter.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jourmottagning?

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 10 Nov 2023, 13:59 Apropå anabola... Stämmer det att man får "roid rage" och att man blir överkåt? Jag syftar på män som tar anabola. När jag gick på komvux pratade vi en del om anabola och doping, men jag minns inte längre.
Nja, visst blir det ökad sexualdrift, men överkåt är väl lite att ta i. Man får kortare stubin helt klart. Tror speciellt sådant märks på unga som preppar. Vet inte hur jag upplevt det idag. Tvivlar på att jag märkt så mycket. Tror mycket är psykologiskt. Man kan väl säga så att om man redan har en benägenhet till att skrika åt folk som cyklar mot rött, blir det ju inte bättre på anabola. Sådana drag förstärks.
Last edited by Zoidar on 10 Nov 2023, 14:11, edited 2 times in total.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jourmottagning?

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 10 Nov 2023, 13:47 Kanske ska sluta tilltala dig med Zoidar. Kalla dig för Biffen istället? Det kan bara finnas en Z!
På mitt förra jobb kallade en av mina chefer mig Biffen. :D
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Jourmottagning?

Post by Leakim97 »

Krokus wrote: 10 Nov 2023, 13:59 Apropå anabola... Stämmer det att man får "roid rage" och att man blir överkåt? Jag syftar på män som tar anabola. När jag gick på komvux pratade vi en del om anabola och doping, men jag minns inte längre.
Ja krokus man kan få ”Roid rage” irriterad och känna aggressiv. Ökat sexlustz Beror också på vad man tar för något. Trenbolone tror jag den heter är typ det bästa drogen för muskler och styrka men sjukt mkt dåliga biverkningar.

Men här i Sverige får man väl inte ta anabola överhuvudtaget? Vet att på mitt gym är det nolltolerans emot sådant. O vet polisen om att man tar sådana preparat så är blir man väl tagen, det är inte lagligt väl?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jourmottagning?

Post by Krokus »

Ja, doping är olagligt i Sverige.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jourmottagning?

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 14 Nov 2023, 10:38 Ja, doping är olagligt i Sverige.
Man kan få TRT lagligt i Sverige, testosterone replacement terapy. Då blir dock doserna inte så höga. Men med rätt läkare kan du nog få dubbla din naturliga produktion. I synnerhet om du går via privat klinik.

Jag får 1000mg var 12e vecka. Det är nog inte omöjligt att få 1000mg var 8e vecka hos privat klinik. Det är klart det skulle boosta träningsresultaten.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply